تهران - ایرنا - سازمان فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد که موسسات وابسته به آن تاکنون ٣ میلیون و ٧۶٨ هزار و ۶٢٠ ماسک، ٢٨ هزار و ١٢٠ جفت دستکش و اقلام دیگر مقابله با کرونا تولید کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، این سازمان اینفوگرافیکی از اقدامات خود تا ١١ فروردین ماه منتشر کرده است که براساس آن علاوه بر تهیه ماسک و دستکش، ٨٨٠ دستگاه چرخ خیاطی، ٢٨ هزار و ١۶٠ متر پارچه، ٣۵ عدد اتو از جمله تجهیزات و مواد مصرفی است که سازمان فنی و حرفه‌ای فراهم کرده است. 
این سازمان در تولید ١٣ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، ٨۴ هزار و ۶٧٩ دست لباس ایزوله و گان نیز مشارکت داشته است. 
همچنین ۴٣٩ میلیون و ۵٠٠ هزار کمک نقدی دولتی و ٧١٣ میلیون و ٩٠٠ هزار ریال کمک غیردولتی انجام داده است. 
از دیگر اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، اختصاص فضا و تجهیزات کارگاه‌های طراحی دوخت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی به صورت شبانه‌روزی برای همکاری با سایر دستگاه‌های همچون فرمانداری و بسیج سازندگی و اعزام مربی، مهارت آموز و سرباز مربی به کارگاه‌های تولید ماسک، لباس ایزوله و موارد دیگر  برای همکاری با سایر دستگاه‌هاست. 
همچنین پخت و توزیع روزانه ۹۰۰ پرس غذای گرم برای کادر درمان توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه در استان بوشهر از هشتم فروردین ماه و تعمیر ۱۰۰ تخت بیمارستانی توسط مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای بوکان در استان آذربایجان غربی است. 
لازم به ذکر است ۱۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده توسط آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صفاهان چالوس در استان مازندران تولید شده است. 
پخت و توزیع شیرینی توسط آموزشگاه‌های آزاد استان فارس برای کادر درمانی نیز از جمله موارد اقدامات این سازمان است.