تولید ٣ میلیون و ٧۶٨ هزار ماسک و ٢٨ هزار جفت دستکش

تهران - ایرنا - سازمان فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد که موسسات وابسته به آن تاکنون ٣ میلیون و ٧۶٨ هزار و ۶٢٠ ماسک، ٢٨ هزار و ١٢٠ جفت دستکش و اقلام دیگر مقابله با کرونا تولید کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، این سازمان اینفوگرافیکی از اقدامات خود تا ١١ فروردین ماه منتشر کرده است که براساس آن علاوه بر تهیه ماسک و دستکش، ٨٨٠ دستگاه چرخ خیاطی، ٢٨ هزار و ١۶٠ متر پارچه، ٣۵ عدد اتو از جمله تجهیزات و مواد مصرفی است که سازمان فنی و حرفه‌ای فراهم کرده است. 
این سازمان در تولید ١٣ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، ٨۴ هزار و ۶٧٩ دست لباس ایزوله و گان نیز مشارکت داشته است. 
همچنین ۴٣٩ میلیون و ۵٠٠ هزار کمک نقدی دولتی و ٧١٣ میلیون و ٩٠٠ هزار ریال کمک غیردولتی انجام داده است. 
از دیگر اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، اختصاص فضا و تجهیزات کارگاه‌های طراحی دوخت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی به صورت شبانه‌روزی برای همکاری با سایر دستگاه‌های همچون فرمانداری و بسیج سازندگی و اعزام مربی، مهارت آموز و سرباز مربی به کارگاه‌های تولید ماسک، لباس ایزوله و موارد دیگر  برای همکاری با سایر دستگاه‌هاست. 
همچنین پخت و توزیع روزانه ۹۰۰ پرس غذای گرم برای کادر درمان توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه در استان بوشهر از هشتم فروردین ماه و تعمیر ۱۰۰ تخت بیمارستانی توسط مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای بوکان در استان آذربایجان غربی است. 
لازم به ذکر است ۱۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده توسط آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صفاهان چالوس در استان مازندران تولید شده است. 
پخت و توزیع شیرینی توسط آموزشگاه‌های آزاد استان فارس برای کادر درمانی نیز از جمله موارد اقدامات این سازمان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha