اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بر لزوم گشایش گذرگاه‌های جدید مرزی با پاکستان با هدف تسهیل مبادلات مشترک تجاری و همچنین توسعه مناطق مرزنشین دو کشور تاکید کرد.

"سید محمد علی حسینی" روز گذشته در دیدار با "عبدالرزاق داود" دستیار ویژه نخست وزیر این کشور در امور صنعت و تجارت، لزوم تسهیل فعالیت‌های تجاری میان دو کشور را مطرح کرد.

وی ضمن بررسی همکاری‌های بانکی، پولی و مالی با پاکستان افزود: تقویت بازارچه‌های مرزی برای جهت توسعه مناطق مرز نشین ایران و پاکستان اجتناب ناپذیر است.

حسینی تاکید کرد: دو کشور باید همکاری‌های تجاری و بازرگانی را در سطوح دولتی و بخش‌های خصوصی بیش از پیش تقویت کنند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان (سرپرست وزارت صنعت و تجارت) نیز در این دیدار خواستار توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بازرگانی و اقتصادی شد.

عبدالرزاق داود با اشاره به لزوم مبارزه مستمر و جدی ایران و پاکستان با قاچاق‌ کالا، افزود: ما خواستار تداوم رایزنی‌ها با ایران در راستای موافقت نامه‌های مشترک تجاری هستیم.

طرفین در این دیدار حمایت از بخش‌های خصوصی دو کشور و ارائه تسهیلات به آنان، ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه تجاری و بازرگانی، لزوم نظام مند کردن مبادلات تجاری و مبارزه با قاچاق در نواحی مرزی دو کشور و همچنین ضرورت برگزاری  منظم نشست‌های تجاری دو کشور جهت شناسایی مشکلات موجود و ارائه راه حل‌ها برای برون رفت از آنها تاکید کردند.

"عمران خان" نخست وزیر پاکستان اواخر آذرماه امسال از وزارت صنعت و تجارت این کشور خواست تا در روند ساخت چهار بازارچه مرزی با ایران تسریع کند.

هفتم آذرماه مقامات عضو کمیته مشترک مرزی ایران و پاکستان در هفتمین نشست خود در شهر "زاهدان" برای احداث چهار بازارچه مرزی به توافق رسیده بودند.