اهواز - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: فروش کتاب در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که نسبت به نمایشگاه پارسال حدود ۶۰ درصد رشد دارد.

مرتضی جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:میزان فروش نمایشگاه کتاب خوزستان نشان از استقبال خوب مردم فرهنگ دوست و کتابخوان  این استان از نمایشگاه کتاب دارد.

 وی با اشاره به استقبال مردم و تاثیر اقتصادی آن برای ناشران کتاب توضیح داد: نمایشگاه کتاب امسال با حضور ۴۰۰ ناشر و  با ۹۰ هزار عنوان کتاب برگزار شد و تلاش شد تا کتاب‌های روز و متنوع بازار کتاب به دست مردم خوزستان با تخفیف مناسب برسد و همه اقشار بتوانند از  فرصت کتابخوانی بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در این دوره از نمایشگاه با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های جنبی ادبی و فلسفی سعی شد فضای گفت‌وگو میان مردم با مولفان و نویسندگان برقرار شود.

وی مطالعه را عنصری مهم و ضروری برای توسعه کشور و  خوزستان دانست و بیان کرد:  کتابخوانی باید در خوزستان به یک فرهنگ تبدیل شود و بخشی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نیز در این راستا است. 

به گزارش ایرنا در نمایشگاه پارسال کتاب خوزستان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کتاب فروخته شد.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان از ۳۰ دی تا پنجم بهمن‌ ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز برپا بود.