یزد - ایرنا - یادواره شهدای فصل زمستان ابرکوه، پنجشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و خانواده شهدا در این شهرستان برگزار شد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در این مراسم گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس از دین ، انقلاب و میهن اسلامی تحت فرمان ولایت دفاع کردند.

مهدی چمران با اشاره به اینکه در دوران هشت دفاع مقدس، استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا ، صدام را حمایت کردند افزود: ملت ایران با توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) با آمریکا و استکبار جهانی مبارزه کردند و پیروز شدند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به تلاش و خدمات امام خمینی (ره) از ۱۵ خرداد ۴۲ تا پیروزی انقلاب اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس در تامین تجهیزات اولیه نظامی با مشکل روبرو بودیم اما با اتکا به خدای متعال ، ملت ایران در برابر دشمن ایستاد و پیروز شد.

وی تصریح کرد: با نداشتن امکانات نظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس، ۲۰ هزار اسیر از دشمن گرفتیم و ملت ایران با اقتدار در برابر دشمن تا دندان مسلح، شجاعانه ایستادگی کرد و امروز این اقتدار به برکت خون پاک شهدا است.

در آیین یادواره شهدای فصل زمستان شهرستان ابرکوه که در مصلی شهدای محراب این شهر برگزارشد ، امامان جمعه ابرکوه ، مهردشت ، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ابرکوه و جمعی از خانوادهای معظم شهیدان ، ایثارگران ، طبقات مختلف مردم و مسوولان حضور داشتند.

ابرکوه ۲۷۵ شهید، ۵۷۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.