لندن – ایرنا – یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در وین در زمینه ایجاد مرکز منطقه‌ای ظرفیت‌سازی و پژوهش برای ارتقای درمان اختلالات ناشی از موادمخدر و بهبود ایمنی و سلامت عموم با حضور سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به امضاء رسید.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، در این باره اظهار کرد : هدف از امضای این یادداشت تفاهم، فراهم آوردن چارچوبی برای تسهیل همکاری های طرفین در جهت پیشبرد اهداف مشترک برای ترویج درمان انسانی و مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر، از طریق تعاملات و گفت و گوهای منظم میان جمهوری اسلامی و دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل، و همچنین ایجاد سازوکارهای حقوقی جداگانه می باشد.

وی افزود: طرفین توافق کردند  تا مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران به عنوان "مرکز منطقه ای پژوهش و ظرفیت سازی" برای ترویج درمان مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر و ارتقاء بهداشت و ایمنی، تعیین شود.

سفیر کشورمان ادامه داد: این مرکز همچنین در همکاری نزدیک با دیگر موسسات درمان و پژوهش اعتیاد و مواد مخدر ایران به ارائه آموزش و ترویج پژوهش در منطقه خواهد پرداخت.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان دیروز در راس هیاتی بلند پایه از ایران وارد وین شد.

دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد سازمان ملل متحد، رییس پلیس اتریش، مقامات وزارت کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، رییس پلیس اسلواکی و انجام مذاکرات دو جانبه با دیگر مسئولین بلندپایه اتریش در حوزه مبارزه با موادمخدر از جمله اهداف سفر سردار مومنی است.