تهران- ایرنا- اولین دارنده مدال طلای انفرادی ورزش زنان ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی، حضور زنان در ورزشگاه آزادی را گامی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: حضور زنان در ورزشگاه حق مسلم آنهاست و قطعا این حضور یک اتفاق و رویداد تاریخی است.

خدیجه آزادپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: تصمیم گیری برای حضور زنان در ورزشگاه آزادی واقعا عالی است این حق آنها است و از این اتفاق خوشحالم. به نظرم یک رویداد تاریخی با حضور زنان در ورزشگاه آزادی رقم خواهد خورد.

قهرمان ووشوی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گفت: این فقط حضور فرهنگی نیست و به طور قطع حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌تواند به انگیزه بیشتر برای رو آوردن آنها به رشته فوتبال هم شود و از این منظر هم حضور زنان بسیار مثبت است.

آزادپور ادامه داد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها از حقوق شهروندی آنها نیز محسوب می‌شود و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت و با برنامه‌ریزی خوب زمینه استمرار حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کرد و فراموش نکنیم که زنان و مردان از حقوق برابری برخوردارند.

دیدار مقدماتی جام جهانی ایران و کامبوج فردا (پنجشنبه) راس ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و برای اولین بار زنان ایران با خریداری بلیت این دیدار را از نزدیک تماشا خواهند کرد.