بزرگترين كارخانه توليد روغن كنجد ايران در مراسمي در اردكان افتتاح شد .

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، مديرعامل موسسه ثامن الحجج استان يزد در اين مراسم با اشاره به نامگذاري امسال به نام 'حماسه سياسي و حماسه اقتصادي' بر تلاش اين موسسه جهت ايجاد و توسعه اشتغال در استان تاكيد كرد و اظهار داشت به همت و همكاري تمام مسئولان توانسته ايم محصولي به مردم عرضه كنيم كه باعث سلامتي شود .

'عظميي نيا 'ادامه داد: رويكرد موسسه ثامن الحجج، همكاري و تعامل با دولت‌ است و از اين پس نيز اين رسالت خود را به ويژه در بخش اشتغال‌زايي انجام خواهد داد.

فرماندار اردكان نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه اين شهرستان با نام ارده ، حلوارده و محصولات كنجدي عجين شده است اظهار داشت: روغن كنجد بسياري از بيماري ها قلبي ، عروقي ، فشار خون ، بيماري هاي مفصلي و ... را درمان مي كند .

' احمد كمالي' افزود: از مزيت اين محصولات عدم آلايندگي آن است و حتي كنجاله آن نيز براي مصرف دام و طيور در نظر گرفته شده است.

وي گفت: اميدواريم كه همه مردم كشور اين محصول را در سر سفره جا بدهند و اين كارخانه بتواند به اهداف عاليه خود كه همان سلامت مردم است دست پيدا كند.

مدير عامل اين كارخانه نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه اين مجموعه در زميني به مساحت 5700 مترمربع و زيربناي بيش از 3500 مترمربع در شهرك صنعتي اردكان احداث گرديد تصريح كرد: اين كارخانه با سرمايه گذاري مؤسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج (ع) به عنوان بزرگترين توليدكننده روغن كنجد به روش كلدپرس در ايران و مطابق با آخرين استانداردهاي روز دنيا ساخت و تجهيز گرديده است و روزانه 5000 ليتر روغن كنجد توليد مي كند و ظرفيت توليد تا 20 هزار ليتر در روز را دارا مي باشد.

'عبدا... شيربند 'گفت : اين مجموعه در حال حاضر به عنوان بزرگترين توليدكننده روغن بكر كنجد در كشور مشغول فعاليت بوده كه ثمره قرن ها تلاش و تجربه كويرنشينان است و روغن توليدي اين مجموعه با برند تجاري 'ثمر ' و با قيمت مناسب به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه مي شود.

در اين مراسم لوح تقديري از طرف كارگران اين كارخانه به مدير عامل اهدا شد و از زحمات وي تقدير به عمل آمد .

همچنين تمبر اين كارخانه نيز توسط مسئولان كشوري استاني و شهرستاني رونمايي شد .ك/2

7544/1968