۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 83025339
T T
۰ نفر

روستاهاي سلطانيه مهاجرپذير شدند

۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 83025339
روستاهاي سلطانيه مهاجرپذير شدند

زنجان -ايرنا - فرماندار سلطانيه گفت: هم اكنون مناطق روستايي اين شهرستان مهاجر پذير شده و مهاجرت معكوس به وقوع پيوسته كه اين وضعيت آمار جمعيتي را به مراتب افزايش داده است.

حسين رحماني روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اين اساس روستاي وير، با جمعيت پنج هزار جمعيت از جمله روستاي هدف گردشگري شهرستان محسوب مي شود كه معبد داش كسن را در خود جاي داده و هم اكنون مسير دسترسي به اين اثر تاريخي مهيا شده است.
اين مسئول ادامه داد: شهرستان سلطانيه به لحاظ قرار گرفتن در موقعيت خاص شمال ،شمال غرب و مركز استان و از همه مهمتر جاده هاي بين المللي در مسير انتقال خط نفت نيز قرار گرفته است.
وي اظهار داشت: در بحث روستاها ايجاد واحدهاي بوم گردي در اين مناطق بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و بر اين اساس 2 مورد در روستاي وير و يك مورد در سلطانيه انجام گرفته كه در آستانه افتتاح قرار دارد.
رحماني افزود: اين شهرستان ظرفيت هاي بسيار خوبي در حوزه گردشگري اين استان دارد و برگزاري جشنواره هاي مختلف در اين شهرستان مي تواند علاوه بر جذب گردشگران به معرفي آثار تاريخي و حاذبه هاي طبيعي منتهي شود.
وي بيان كرد: ايجاد و تقويت زير ساخت هاي مورد نياز اصلي اين شهرستان بوده و وجود 14 هكتار زمين بدون استفاده مي تواند بستر مناسب را براي برگزاري رويدادهاي مختلف فرهنگي فراهم كند.
فرماندار سلطانيه افزود: هم اكنون انتظاراتي كه از شهرستان وجود دارد با اختصاص بودجه محدود بر آورده نمي شود و علاوه بر آن درآمد نهاد غير دولتي شهرداري نيز بسيار ناچيز بوده و در عمل امكان انجام كارهاي مختلف را سلب مي كند.
وي خاطر نشان كرد: شهرستان سلطانيه قابليت و تبديل شده به قطب گردشگري اين استان را دارد و ايجاد زير ساخت ها و اعطاي تسهيلات به رونق و شكوفايي اين بخش منجر خواهد شد.
به گفته اين مسئول،شهرستان سلطانيه 30 هزار نفر جمعيت دارد ،كه با شمار سلطانيه هاي خارج از استان به 250 هزار نفر مي رسد.
به گزارش ايرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلي و خارجي از گنبد جهاني سلطانيه بازديد مي كنند.
گنبد سلطانيه يادگار دوره ايلخانيان در ايران است و يكي از آثار ثبت شده كشور در فهرست ميراث جهاني محسوب مي شود، اين گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اكنون بزرگترين گنبد آجري جهان بشمار مي آيد.
شهرستان سلطانيه با 30 هزار نفر جمعيت در 40 كيلومتري از مركز استان زنجان قرار دارد.
9646/8068

سرخط اخبار استان‌ها