۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۴۳
کد خبر: 83288177
T T
۰ نفر
حضرت امام (ره) سپاه را برای حفظ ارزش‌های انقلاب تأسیس كردند

یزد - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ابركوه گفت: سپاه به فرمان امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه 1358 هجری شمسی، برای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب تأسیس شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار علی فاتحی شامگاه دوشنبه در دیدار با امام ‌جمعه مركز شهرستان ابركوه افزود: سپاه نهادی است كه از بدو تشكیل مورد حسد و مغضوب دشمنانی بود كه انقلاب را غرشی زودگذر و حركتی مشابه انقلاب‌های فرانسه و روسیه می‌دیدند.
وی تاكید كرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی، نهاد سپاه را از دل مردم و برای مردم و به عنوان حافظ راستین انقلاب برای جغرافیایی به وسعت كره زمین به یادگار گذاشتند.
فاتحی اظهار داشت: فرزندان انقلابی امام (ره) از ابتدای شروع به كار این نهاد از كوران درگیری‌های قومی و مبارزه با غائله‌های كرد ، ترك، عرب، بلوچ و تركمن‌صحرا تا ایام پر فراز و نشیب دفاع مقدس و دوران پس‌ از آن در جنگ نرم حضور یافتند و افتخارهای زیادی را خلق كردند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابركوه تصریح كرد: سپاه همچنان به كوری دشمنان ، استكبار جهانی در صدر آنها آمریكا، امروز از مردم با مردم و برای آنهاست .
فاتحی تأكید كرد: سپاه در هر عرصه‌ای برای انقلاب می رزمد و تا نابودی استكبار و غده چركین سرطانی منطقه یعنی ددمنشان صهیونیست از پای نمی‌ایستد.
این مسئول ارشد نظامی ابركوه یادآور شد : هم اكنون صدای خرد شدن استخوان‌های ظلم به گوش می‌رسد و خون جوانان سپاهی و بسیجی و سایر شهدا ثمره‌ای به نام زندگی پسا تروریسم و پسا صهیونیسم را نوید می‌دهد.
همچنین امام‌جمعه ابركوه گفت: سپاه یكی از مؤلفه‌های اقتدار نظام است و به لطف خدا با وجود سپاه قدس در جهان ، ایران حرف اول را در جبهه مقاومت ملت‌های مظلوم منطقه می‌زند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: سپاه با تمسك به ایمان ،ایثار و جانبازی در راه سالار شهیدان امام حسین (ع) و مكتب فكری عاشورا در عصر حاكمیت و سلطه جهانی ظلم ، طلایه دار جبهه جهانی مقاومت و پایداری در برابر دژخیمان جهان خوار آمریكایی و صهیونیسم بین‌الملل است.
حسینی با بیان اینكه مردم همیشه در صحنه ایران با تمام وجود نهاد انقلابی سپاه را از آن خود می دانند، افزود: ملت با تبعیت از فرماندهی معظم كل قوا ، تمامی توطئه‌های شوم آمریكا را نقش بر آب‌كردند و توطئه‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا هم در برابر ملت ایران مردود است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابركوه تأكید كرد: این نهاد نظامی ، سهمی بسزا و نقش اصلی در پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب داشته و دارد .
وی بیان كرد: پروژه سپاه هراسی كه در امتداد ایران هراسی و اسلام هراسی دشمن است، حكایت از نقش موفق این نهاد در تحقق بخشی به آرمان‌های انقلاب دارد.
حسینی ادامه داد : هنر پاسداران جان‌بركف این بود كه در فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها و محرومیت‌ها هیچگاه از خط اصیل انقلاب و نظام ولایت زاویه نگرفتند و همواره بازویی پرتوان برای نظام و در خط ولایت بودند.
در این دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابركوه، لوح سپاس سردار سرتیپ پاسدار فتح الله جمیری فرمانده سپاه الغدیر استان یزد را با توجه به همكاری و تلاش های امام‌جمعه ابركوه با این نهاد به وی اهدا كرد.
مركز شهرستان 53 هزارنفری ابركوه در 140 كیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها