۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۴۱
کد خبر: 83105977
T T
۰ نفر
توسعه گردشگري در آذربايجان غربي مورد توجه جدي دولت است

اروميه - ايرنا - رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: توسعه گردشگري از طريق بهبود قابل توجه زيرساخت ها مورد توجه جدي دولت بوده و برنامه ريزي هاي ويژه اي براي تداوم اين روند انديشيده شده است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني در نشست خبري پايان سفر استاني به آذربايجان غربي افزود: اين استان داراي جاذبه هاي گردشگري و آثار تاريخي زيادي است كه گردشگران را جذب مي كند.
وي اضافه كرد: به همين خاطر گردشگري از اولويت هاي دولت براي توسعه آذربايجان غربي است و مسوولان بايد همه توان خود را در اين خصوص به كار گيرند.
وي بيان كرد: البته بايد رسانه ها، بخش خصوصي و سرمايه گذاران نيز در اين حوزه وارد شوند و گردشگري اين استان را بيش از پيش توسعه دهند.
وي ادامه داد: دولت اقدامات زيرساختي خوبي براي توسعه اين صنعت مهم در آذربايجان غربي ايجاد كرده كه راه اندازي راه آهن، احياي درياچه اروميه و كلنگ زني طرح هايي نظير بهسازي مسير خوي - قطور - رازي از آن جمله است.
رييس جمهوري احياي درياچه اروميه را از برنامه هاي مهم دولت تدبير و اميد برشمرد و گفت: كار بسيار بزرگي در اين خصوص انجام شده و درياچه به حالت تثبيت رسيده و از بروز مشكلات اساسي ناشي از خشك شدن آن جلوگيري شده است.
حجت الاسلام والمسلمين روحاني ارائه اختيارات بيشتر به استانداران را مورد تاكيد قرار داد و افزود: يكي از تصميم هايي كه بايد دنبال مي شد، اين امر بود كه سازو كارهاي مربوط به آن مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي از اختصاص يكهزار و 500 ميليارد ريال اعتبار براي پايانه هاي مرزي آذربايجان غربي و خريد دستگاه هاي ايكس ري خبر داد و اضافه كرد: مشكلات بازارچه هاي مرزي به ويژه مربوط به اين استان را در شوراي توسعه شرق و غرب كشور بررسي و تصميم هاي لازم در اين خصوص اتخاذ مي شود.
وي ارتباط ايران با كشورهاي همسايه به ويژه كشورهاي همجوار استان آذربايجان غربي را بسيار خوب عنوان كرد و ادامه داد: اين امر مي تواند در توسعه مراودات مرزي اين استان موثر باشد.
رييس جمهوري ارتقاي شاخص هاي آذربايجان غربي در حوزه هاي مختلف از جمله امور زيربنايي نظير راه آهن و گازرساني روستايي و حوزه بهداشت و درمان را اقدامي افتخارآميز از سوي دولت تدبير و اميد دانست و گفت: يكي از مهمترين ظرفيت هاي اين استان، معادن و ظرفيت هاي معدني است كه با همكاري بخش خصوصي براي ارتقاي وضعيت اين بخش مهم و اثرگذار در اقتصاد اقدامات لازم انجام مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين روحاني تاكيد كرد: توسعه سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف به ويژه جذب سرمايه هاي خارجي از جمله مهمترين موارد مدنظر دولت در آذربايجان غربي است كه اهتمام ويژه اي براي اين امر وجود دارد و هر مشكلي در اين مسير وجود داشته باشد، مسوولان استان آذربايجان غربي به شخص بنده اطلاع دهند تا رفع شود.
وي، سفر امروز به آذربايجان غربي را بسيار مهم دانست و افزود: در اين سفر برنامه ريزي هاي عمراني خوبي انجام شد كه تا پايان سال 1399 به نتيجه مي رسد و مي تواند محرك همه بخش هاي توسعه اي اين استان باشد.
وي با قدرداني از استقبال گرم مردم آذربايجان غربي در سفر امروز /دوشنبه/ به آذربايجان غربي و شهر خوي اضافه كرد: اين استقبال نشان داد كه توطئه هاي دشمنان در بخش هاي مختلف نقش برآب شده و دشمنان ايران اسلامي به اهداف خود دست نمي يابند.
به گزارش ايرنا، در سفر يكروزه هيات دولت به آذربايجان غربي 10 طرح بزرگ در حوزه هاي بهداشتي درماني، گازرساني، آبخيزداري، فرودگاه، راه آهن نيروگاه سيكل تركيبي با هزينه 9 هزار و 971 ميليارد ريال افتتاح و 2 طرح در بخش هاي آبخيزداري و گازرساني روستايي به ارزش 486 ميليارد ريالي كلنگ زني شد.
3072/2093

سرخط اخبار استان‌ها