بيانيه رئيس جمهوري در مورد حقوق هاي نامتعارف سلامت اقتصادي را رقم مي زند

اروميه- ايرنا- رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان غربي گفت: بيانيه رئيس جمهوري در خصوص حقوق هاي نامتعارف سلامت اقتصادي و اجتماعي را رقم زده و يكي از زخم هاي كهنه اقتصاد را درمان مي كند.

امامعلي عاشري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: قاطعيت رئيس جمهوري در برخورد با پرونده حقوق هاي نامتعارف و امتياز قائل نشدن به هيچ يك از افراد، بستري پويا براي مبارزه و مقابله با تخلفات فراهم كرد.
وي اظهاركرد: اينكه رئيس جمهوري با اقتدار اعلام كرد كه 'با كسي عقد اخوت نبسته ايم'، فرصت هرگونه سوء استفاده را از فرصت طلبان گرفت و اجازه نداد كسي با منسوب كردن خود به برخي مسئولان از شمول قانون سر باز زند.
رئيس دانشگاه پيام نور استان آذربايجان غربي ادامه داد: وقتي خط قرمزي در اين زمينه وجود داشته باشد، نمي توان با خاطيان برخورد كرد و به عبارتي راهي براي اجراي قانون نمي ماند اما زماني كه خط قرمز كنار گذاشته شود، برخورد با تخلف آسانتر مي شود.
وي ادامه داد: براي اجراي دقيق بيانيه رئيس جمهوري، بايد قواي سه گانه و همه مسئولان در كنار دولت قرار گرفته و متحد شوند.
عاشري وظيفه قانوني رئيس جمهوري را برخورد با تخلف عنوان كرده و گفت: رئيس جمهوري حق دارد با هر كسي كه تخلف مي كند، برخورد كند.
رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان غربي افزود: بي شك ادامه برخورد قاطع با پرونده حقوق هاي نامتعارف نتايج موثري به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهوري اسلامي ايران دوشنبه 14 تير ماه با صدور بيانيه اي خطاب به مردم، بر بازكردن گره كور، كهنه و به جاي مانده از ساليان دور كه با استفاده از گريزگاه هاي قانوني در ساختار اداري كشور ايجاد شده، تاكيد كرد.
حجت الاسلام دكتر حسن روحاني در اين بيانيه با تاكيد بر اينكه با كسي پيمان اخوت نبسته است، اعلام كرد تمام دستگاهها موظفند حقوق و مزاياي دريافتي مقامهاي كشوري و لشكري را به صورت حداقل و حداكثر دستمزد و پرداختي ماهانه در تارنماي وزارتخانه يا سازمانها و همچنين در تارنماي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور براي آگاهي عموم درج كنند.
8135/1905

سرخط اخبار استان‌ها