۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲
کد خبر: 83206841
T T
۰ نفر
كلاهبردار جذب مدرس براي تدريس در آموزشگاه دستگير شد

تهران- ايرنا- رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري مجرم سابقه دار در زمينه فروش سؤالات كنكور اينبار به اتهام كلاهبرداري خبر داد.

به گزارش ايرنا، سرهنگ كاميار چهري در توضيح اين خبر گفت: 25 ديماه 97 امسال پرونده اي با موضوع كلاهبرداري از شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد كه در آن گروهي از شكات و مالباختگان در اظهاراتي مشابه عنوان كرده بودند توسط مدير يك مؤسسه به نام «منشور ادبيان» مورد كلاهبرداري قرار گرفتند.
شكات و مالباختگان در اظهاراتي مشابه به كارآگاهان عنوان داشتند: از طريق فضاي مجازي بويژه در سايت ديوار و همچنين آگهي تبليغاتي يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار به اين مؤسسه اي در خيابان جمال زاده مراجعه كرديم كه مدعي جذب مدرس جهت تدريس در آموزشگاه هاي مختلف بود، در زمان تنظيم قرارداد مبالغ مختلفي از 400 الي 600 هزار تومان از ما دريافت شد اما با گذشت زمان مشخص شد هيچگونه فعاليتي در زمينه تدريس و معرفي ما به آموزشگاه ها يا ساير مؤسسات علمي به عنوان مدرس از سوي اين مؤسسه صورت نگرفته است.
كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران در بررسي سوابق و اسناد بدست آمده از مؤسسه منشور ادبيان اطلاع پيدا كردند كه اين مؤسسه صرفا يك مؤسسه كاغذي و فاقد هرگونه مجوز قانوني در زمينه جذب مدرس و ... است و دفتر مؤسسه نيز صرفا يك مكان استيجاري با كاربري اداري بوده است.
در ادامه رسيدگي به پرونده، كارآگاهان موفق به شناسايي مدير مؤسسه منشور ادبيان به نام سعيد . م ( 52 ساله ) به عنوان يكي از مجرمين سابقه داري شدند كه پيش از اين چندين بار به اتهام كلاهبرداري در پوشش فروش سؤالات كنكور و جعل مدارك دولتي دستگير و روانه زندان شده است.
با شناسايي تصوير سعيد . م به عنوان مدير متواري مؤسسه منشور ادبيان، اقدامات پليسي جهت شناسايي مخفيگاه و دستگيري اين شخص آغاز شد و سرانجام در مورخه سيزدهم بهمن ماه امسال وي در مخفيگاهش در محدوده خيابان كارگر شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ كارآگاه كاميار چهري، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: متهم در اظهارات اوليه منكر هرگونه ارتكاب جرم و تأسيس مؤسسه منشور ادبيان به منظور كلاهبرداري شد اما پس از مواجه حضوري با تعدادي از مالباختگان و ارائه مستندات از سوي كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي به ناچار لب به اعتراف گشود و به كلاهبرداري به شيوه و شگرد فوق اعتراف كرد.
در حال حاضر متهم با قرار صادره از سوي مقام قضايي ، جهت شناسايي ساير جرايم ارتكابي و همچنين ديگر مالباختگان پرونده در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد ؛ لذا از كليه مالباختگاني كه بدين شيوه و شگرد مورد كلاهبرداري قرار گرفتند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهم و پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان خرمشهر – ميدان نيلوفر مراجعه كنند.
تهرام/ 9206 / 1539

سرخط اخبار سیاست