۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 5244
کد خبر: 85481681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود دقیقه ۹۰ مجلس به طرح تشکیل «سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه»

تهران- ایرنا- هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی مجلس یازدهم طرح تشکیل «سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه» را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز- یکشنبه ۳۰ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی، وکلای ملت که فقط یک جلسه دیگر تا برگزاری جلسه اختتامیه فرصت دارند، این جلسات باقی مانده را به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ها و لوایح اختصاص دادند تا تکلیف طرح ها و لوایح مصوب مجلس یازدهم روشن شود.

در میانه جلسه علنی روز یکشنبه بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان به چند لایحه و طرح، بررسی طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در دستور کار مجلس قرار گرفت. بررسی ماده (۱) این قانون بیش از یک ساعت طول کشید و در پایان جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس در جریان بررسی این قانون، پیشنهاد حذف بند (و) در عبارت «تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه» در ماده (۱) این قانون را داد که مورد تصویب قرار گرفت.

در ماده ۱ این طرح به قوه قضائیه مجوز داده می شود که مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را به «سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه» تبدیل کند.

در این ماده وظایف سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بیان شده بود.

با توجه به وجود ابهامات و اشکالاتی در این ماده، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس ماده ۱ این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داد.

باید دید مجلس شورای اسلامی در یک روز باقی مانده از عمر خیش می تواند مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را به «سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه» تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در جلسه علنی روز یکشنبه -۱۷ دی ماه سال ۱۴۰۲ به تصویب مجلس رسید.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha