۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۰۸
کد خبر: 83172019
T T
۰ نفر
تامين بودجه پليس راهور از سوي شهرداري معنا ندارد

تهران- ايرنا- رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: تامين بودجه پليس راهور از سوي مديريت شهري بي معنا و ناهمخوان با منافع شهروندان است.

به گزارش ايرنا، محمدجواد حق‌شناس روز سه شنبه در يكصد و پانزدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران كه مشغول بررسي برنامه سوم توسعه شهر تهران است با بيان اينكه در بند 10ماده 54 اين برنامه به تامين بودجه پليس راهور اشاره شده است افزود: اين بند شهرداري را ملزم به تامين بودجه پليس راهور، تجهيزات تاسيسات و اماكن راهنمايي و رانندگي مي كند.
حق شناس ادامه داد: پليس راهور در ذيل فرمانداري ها تعريف مي‌شود و مرتبط به شهرداري نيست.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه در موضوع بازشدن چهارراه وليعصر(عج) براي معلولان پليس راهور همكاري نداشت، گفت: در تمام دنيا پليس زيرمجموعه شهرداري ها تعريف مي‌شود اما در ايران زير نظر فرماندهي كل قوا است.
وي ادامه داد: با تصويب اين بند خودمان را متعهد كرديم كه به پليس خدمات ارائه دهيم.
زهرا نژادبهرام عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران هم در خصوص اين بند اظهار داشت: پليس راهور هيچ رابطه ساختاري با مديريت شهري ندارد و تنها رابطه ما رابطه تعاملي است.
وي گفت: اگر مي‌خواهيم به پليس خدمات ارائه دهيم و بودجه آن را تامين كنيم بايد از طريق شوراي عالي استانها لايحه اي را به مجلس ارائه دهيم تا پليس راهور زير مجموعه مديريت شهري قرار گيرد.
در نهايت اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران ماده 54 برنامه سوم توسعه شهر تهران را مبني بر اينكه شهرداري موظف است به منظور مديريت عرضه و تقاضاي سفر با ساماندهي حمل و نقل بار و مسافر اقداماتي انجام دهد تصويب كردند .
در بند دهم اين ماده آمده است كه شهرداري تهران به منظور ارتقا و بهبود سطح نظارت و اعمال مقررات راهنمايي و رانندگي، افزايش ايمني سفر و ايمني عابران پياده در كاهش تصادفات و كاهش تاخير در تردد شهروندان در راستاي اجراي قانون نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و به منظور تحقق كامل سياست‌ها و برنامه‌هاي امور حمل و نقل و ترافيك شهري و ارائه اطلاعات بانك خودرويي نسبت به تامين بودجه و امكانات مورد نياز پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعم از تجهيزات تاسيسات و اماكن راهنمايي و رانندگي اقدام كنند.
همچنين اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه بررسي اين ماده، بند 7 مبني بر ارائه لايحه تشكيل سازمان بار و كالا و اساسنامه آن را حذف كردند.
تهرام/7244// 6139
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه