۴ تیم جست وجوگر تخصصی نزدیک محل وقوع سانحه بالگرد رئیس جمهور هستند

تهران - ایرنا - رئیس اتاق عملیات هلال احمر گفت: اکنون ۴۶ تیم برای جست وجو در محل حادثه بالگرد رئیس جمهور و همراهان وی در منطقه اعزام شده و چهار تیم تخصصی نزدیک محل وقوع سانحه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راضیه عالیشوندی یکشنبه شب در گفت وگوی اظهار داشت: به منظور پیگیری امور مربوط به وقوع این حادث، علاوه بر اینکه رئیس جمعیت هلال احمر و تیم‌های مختلف امدادی به این منطقه اعزام شده‌اند، ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری در هلال احمر تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: اکنون ۴۶ تیم امدادی و جست‌وجوی تخصصی هلال‌احمر به همراه ۱۵ تیم آنست (سگ‌های جست‌وجوگر هلال‌احمر) از استان آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار در محل حضور دارند و با منطقه‌بندی محل سانحه در حال جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهوری هستند.

عالیشوندی ادامه داد: چهار تیم از تیم‌های تخصصی به مختصات سازمان هوا و فضا که به ما اعلام شده بود یعنی در محل وقوع حادثه نزدیک شده‌اند اما چون شرایط جوی نامساعد و سخت گذر است کار به سختی پیش می‌رود و امکان جست و جو به صورت پهپاد و بالگرد وجود ندارد.

رئیس اتاق عملیات هلال احمر گفت: با توجه به اینکه این چهار تیم در محل وقوع حادثه قرار دارند این تیم‌ها گزارش لحظه‌ای به اتاق عملیات هلال احمر اعلام می‌کنند.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در توضیحاتی از جزئیات وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور گفت: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند اما به دلیل شرایط سخت آب و هوایی، ممکن است تا زمان رسیدن به بالگرد کمی زمان نیاز باشد.

وی ادامه داد: پس از افتتاح سد قیز قلعه‌سی که با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان، رئیس جمهور با همراهان خود با چند بالگرد در حال بازگشت از منطقه بود که یکی از بالگردها به دلیل شرایط بد جوی ناچار به فرود سخت می‌شود.

وحیدی افزود: گروه های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است تا رسیدن به منطقه نیاز به زمان باشد، کارها در دست کنترل است گروه های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha