اعزام ۸ آمبولانس به محل وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور/ امکان امداد هوایی وجود ندارد

تهران - ایرنا- سخنگوی اورژانس کشور از اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به منطقه وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس جمهور خبر داد و گفت: به دلیل مه شدید امکان امداد هوایی وجود ندارد.

بابک یکتاپرست عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت اعزام تیم های امدادی به ورزقان در آذربایجان شرقی اظهار داشت: از زمان اعلام‌وقوع سانحه تیم های امدادی اورژانس شامل تکنسین و پزشک به محل اعزام شدند و اکنون در محل اعلام حادثه حضور دارند.

وی افزود: ۸ دستگاه آمبولانس به ورزقان اعزام شده است

یکتاپرست اظهار داشت: یک بالگرد اورژانس هم برای امدادرسانی اعزام شده بود که به دلیل مه شدید نتوانست در منطقه فرود بیاید و مجبور به بازگشت شد.

وی ادامه داد: امدادگران اورژانس نیز به صورت زمینی در حال جست و جو و یافتن محل حادثه هستند.

یکتاپرست خاطر نشان کرد: مه در منطقه به قدری شدید است که میدان دید را کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل رئیس‌جمهور روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در توضیحاتی از جزئیات وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور گفت: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند اما به دلیل شرایط سخت آب و هوایی، ممکن است تا زمان رسیدن به بالگرد کمی زمان نیاز باشد.

وی در تشریح جزئیات وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور اعلام کرد: همانگونه که مستحضر هستید با افتتاح سد قیز قلعه‌سی که با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان اتفاق افتاد، رئیس جمهور با همراهان خود با چند بالگرد در حال بازگشت از منطقه بودند که یکی از بالگردها به دلیل شرایط بد جوی ناچار به فرود سخت می‌شود.

وحیدی افزود: گروه های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند ولی با توجه به مه آلودگی و نامناسبی هوا ممکن است تا رسیدن به منطقه نیاز به زمان باشد، کارها در دست کنترل است گروه های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا تماس با همراهان رئیس جمهور برقرار شده است، گفت: ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha