۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۶
کد خبر: 82975114
T T
۰ نفر
دولت 50 درصد نرخ بهره تسهیلات طرح بازآفرینی را پرداخت می كند

شهركرد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: دولت 50 درصد از نرخ بهره تسهیلات ساخت مسكن طرح بازآفرینی شهری را در سال جاری پرداخت می كند.

هوشنگ عشایری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهركرد افزود: دولت متعهد شده به منظور ترغیب مالكان بافت های فرسوده 9 درصد از نرخ بهره 18درصدی تسهیلات وام مسكن را پرداخت كند، اما با وجود ابلاغ سازمان برنامه و بودجه این اعتبار تامین نشد.
وی مجموع بدهی دولت از سال 95 تاكنون را 750 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: مقرر شد بانك مسكن این مبلغ را به عنوان طلب از دولت تلقی كند، سپس توسط دولت در قالب افزایش سرمایه در بانك، تامین شود.
عشایری ادامه داد: از این رو تمام كسانی كه از سال 95 اقدام به دریافت وام و تسهیلات 18درصدی بازآفرینی در بافت فرسوده شهری كرده اند امسال 50 درصد نرخ بهره تسهیلات را دریافت می كنند.
وی بیان كرد: پیش بینی می شود از شهریور امسال همچنین این مساعدت دولتی ( 9درصد نرخ تسهیلات) بصورت یارانه مستقیم پرداخت نشود بلكه به عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانك قرار گیرد و متقاضیان ساخت مسكن تنها 9 درصد این تسهیلات را پرداخت كنند.
وی در ادامه با بیان اینكه ساخت مسكن در بافت های فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری مبتنی بر آموخته های تجربه تلخ مسكن مهر است، تصریح كرد: از آنجا كه این طرح اجتماع محور است و بر پایه نیاز و خواسته های مردمی شكل گرفته است، ویژگی های مسكن مهر را نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، طرح بازآفرینی شهری برای نوسازی و بهسازی 2 هزار و 700 محله در بافت فرسوده و سكونتگاه های غیر رسمی (حاشیه شهرها) بیش از 500 شهر از سال 95 در كشور آغاز شد و تا 10 سال ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر راه برای شركت در جلسه بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری به شهركرد سفر كرده است.
8125/2097

سرخط اخبار استان‌ها