۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۲:۵۶
کد خبر: 82948425
T T
۰ نفر
تیم ایران برابر اسپانیا مقتدرانه بازی كرد

مسكو - ایرنا- هواداران فوتبال حاضر در ورزشگاه كازان آرنا، بازی خوب تیم ملی فوتبال ایران در برابر اسپانیا قهرمان سابق جهان را عالی ارزیابی كرده و گفتند كه با وجود شكست، ایران مقتدرانه بازی كرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران چهارشنبه شب و در حالی كه نمایشی خوبی ارائه كرد با حساب یك بر صفر نتیجه را به اسپانیا واگذار كرد. تك گل این دیدار را «دیه گو كاستا» در نیمه دوم با خوش شانسی تمام به نام خود ثبت كرد.
با وجود شكست ایران در برابر اسپانیا، هواداران ایرانی در ورزشگاه كازان آرنا و خیابان های اطراف آن شادمانی كردند.
علیرضا. م یكی از تماشاگران بازی تیم های ایران با اسپانیا در كازان آرنا به خبرنگار ما گفت: بازی تیم ملی با اسپانیا را خوب ارزیابی می كنم و تیم ما به یك تیم شكست خورده كه نتیجه را به حریف واگذار كرده باشد هیچ شباهتی نداشت.
این جوان ایرانی معتقد است كه اگر كسی نمی دانست تیم های ایران و اسپانیا چه رنگ پیراهن هایی پوشیده اند نمی توانست از بازی آنها تیم را تشخیص دهد.
جوان دیگری به نام فرهاد كه آرام و بدون صدا از پله های ورزشگاه كازان آرنا پائین می آمد گفت:از این نتیجه كه غیرعادلانه بود ناراحت هستم زیرا با آن بازی زیبا تیم ملی كشورمان مستحق نتیجه بهتری بود.
وی افزود: تیم اسپانیا بطور اتفاقی گل زد و هر چند كه در اوایل بازی در نیمه نخست خوب شروع كرد اما بچه های تیم ایران خیلی زود بازی را جمع كرده و به حملات تیم حریف با ضدحمله پاسخ می دادند.
تماشاگر دیگری به نام مهران.ف با یادآوری اینكه از تهران برای تماشای این بازی به روسیه سفر كرده است، اظهار داشت: از این بازی تیم ملی ایران راضی هستیم و در این بازی بچه ها آبروداری كرده و بالاتر از آسیا بازی كردند.
وی یادآورشد كه اسپانیا قهرمان جهان و از تیم های برتر اروپا است و تیم ایران تقریبا همسطح آن بازی كرد كه پدیده ای مهم است.
ژنیا یك خانم روس نیز با تحسین بازی ایران در برابر اسپانیا افزود: افسوس می خورم تیم ملی ایران پیروز نشد. زیرا با چنین بازی زیبا در برابر تیم قدرتمند اروپایی بازی كردن لیاقت می خواهد.
این خانم روس گفت: تیم ایران جانانه بازی كرد و نشان داد كه آینده خوبی دارد و می تواند با تلاش بیشتر در سطح بین المللی موقعیت بهتری بیابد.
خوزه دلاماریا یك تماشاگر اسپانیایی هم با ابراز تعجب از بازی هجومی تیم ایران گفت: انتظار داشتیم تیم ما با نتیجه ای قوی به عنوان مثال با چهار گل تیم ایران را ببرد.
دلاماریا افزود: این بازی ایران نشان داد كه تیم ملی این كشور پیشرفت زیادی كرده و اصلا انتظار بازی ضعیف از این تیم برآورده نشد.
كارلوس هوادار اسپانیایی دیگر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بازی خوب تیم ملی فوتبال ایران را تعجب برانگیز خواند و ادامه داد: اصلا باور نمی كردم اسپانیا به زحمت بتواند بر تیم ایران آن هم با یك گل غلبه كند.
وی افزود: تیم پرتغال كه حریف بعدی تیم ایران است كار سختی در پیش دارد و شاگردان كی روش تا آخرین ثانیه ها بازی می كنند و گل زدن به این تیم مشكل است.
در مسكو نیز هواداران فوتبال در مركز هواداری فوتبال در برابر ساختمان اصلی دانشگاه مسكو با وجود شكست تیم ملی در برابر تیم اسپانیا شادمانی كردند.
به گزارش شبكه تلویزیونی روسیه 24، صدها نفر از ایرانی ها و نیز شماری از هواداران فوتبال از كشورهای دیگر در محدوده ویژه هواداران در تماشای بازی تیم های ایران و اسپانیا، تیم ملی ایران را تشویق می كردند.
هواداران فوتبال حتی پس از پایان بازی ایران و اسپانیا در محدوده مقابل ساختمان دانشگاه دولتی مسكو اجتماع كرده و با فریادهای ایران، ایران، ابراز شادمانی می كردند.
بیست و یكمین دوره جام جهانی فوتبال روز پنجشنبه هفته گذشته در روسیه آغاز شد. مسكو، سن پترزبورگ، كالینینگراد، نیژنی نووگراد، كازان، سامارا، سارانسك، ولگاگراد، رستف نا دُنو، سوچی و یكاترینبورگ شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال 2018 هستند.
تیم ملی فوتبال ایران یكی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها در گروه «B» با اسپانیا، پرتغال و مغرب هم گروه شده است.
ایران در نخستین دیدار خود روز جمعه در ورزشگاه سن پترزبورگ برابر مغرب به پیروزی دست یافت.
تیم ایران در سومین بازی گروهی خود ساعت 22:30 روز 25 ژوئن (4 تیر 97) در سارانسك با یاران رونالدو پرتغالی مدافع عنوان قهرمانی اروپا بازی خواهد كرد.
شبد**391** 1346 **1010

سرخط اخبار جهان