۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 83215272
T T
۰ نفر
تمام سرمايه انسان در صدق نهاده شده است

بيرجند - ايرنا - نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: تمام سرمايه و هستي انسان فقط در كلمه صدق نهاده شده است.

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند، حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا عبادي روز سه شنبه در جلسه درس اخلاق مديران دستگاه هاي اجرايي استان ضمن تسليت وفات حضرت ام البنين (س) اظهار داشت: اگر انسان صدق را از دست بدهد ديگر حرفي براي گفتن ندارد و لذاست كه بايد حواسمان جمع باشد.
وي گفت: فرزندان حضرت ام البنين (س) و سمبل همه آنها حضرت ابوالفضل العباس (ع)، داراي يك شاخصه اصلي هستند كه در نظر همه انسان هاي تابع دين مي درخشد و آن صدق است.
وي با بيان اينكه صدق به معني راستي است و با واقع مطابقت دارد افزود: اين مطابقت داراي بخش دروني و بيروني است.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي با اشاره به اينكه سخن صدق انسان زماني ارزش دارد كه با آنچه در دل مي گذرد مطابقت داشته باشد گفت: آنچه در دل مي گذرد نيز زماني مي تواند صدق باشد كه مطابق با برهان عقلي بوده و برهان عقلي نيز وقتي مي تواند صدق باشد كه با واقعيت هستي وفق پيدا كند و اين مكتب حق گراست.
وي با بيان اينكه صدق براي انسان يك ارزش است افزود: در اغلب مواقع كلمه صدق در مقابل كذب، نفاق و خيانت به كار گرفته مي شود و همچنان كه صداقت و صدق يك ارزش انساني است، خيانت نيز يك ضد ارزش انساني به حساب مي آيد.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي بيان كرد: اگر انسان، انسان باشد صداقت و خيانت را به عنوان خير و شر احساس مي كند، لذا مشاهده مي كنيم در برخي از كشورهايي كه دين هم ندارند خائن را بدون تعارف پاي چوبه دار مي برند.
وي گفت: انسان در غفلت به سر مي برد و بي توجه است لذا در رابطه با خيانت بايد گفت بيش از آن كه نسبت به ديگران باشد به خود خيانت مي كند.
امام جمعه بيرجند با اشاره به اينكه هر عملي بازتابي دارد و به همين دليل كارها به يكديگر ارتباط داشته و اگر انجام نشود عكس العمل هايي را در پي دارد گفت: درست عمل نكردن باعث مي شود تا ديگران بگويند اسلام حرفي براي گفتن ندارد و لذا بزرگترين حربه به دست دشمنان داده مي شود تا عليه اسلام كار كنند.
وي مطرح كرد: هر مسلمان دين را به جهان معرفي مي كند لذا اگر اقدامات ناشايست مرتكب شود، ارزش هاي دين را زير سئوال مي برد و اين خيانت محسوب مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي افزود: بزرگترين خيانت، خيانت به جامعه، سيستم اسلامي و نظام اسلامي است، زيرا به يك شخص خلاصه نمي شود و نسل آينده را نيز در بر مي گيرد.
وي تصريح كرد: اگر در رده هاي مختلف نسبت به اسلام صداقت مي داشتيم شايد در يك دهه، دنياي تشنه شرق و غرب كه حرفي براي گفتن ندارند، براي پذيرش اسلام در صف نوبت مي ايستادند.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي گفت: متاسفانه كساني پيدا مي شوند كه به جامعه خيانت كرده و مشكلات مردم را هر روز به جايي حواله مي كنند و با اين كار خود اعتماد جامعه را از بين مي برند كه اين بدترين خيانت است.
وي اضافه كرد: وقتي ما بد شويم مردم به خاطر ما بد مي شوند، اما بايد بدانيم كه مردم ما بهترين و باصداقت ترين مردم هستند و با اينكه مشكلات را مشاهده مي كنند همچنان به راه خود ادامه مي دهند.
وي گفت: اكثر جمعيت ايران اسلامي كه از ايمان برخوردار هستند با همه اين فراز و نشيب ها، 40 سال است كه زير برف و باران در راهپيمايي 22 بهمن شركت مي كنند تا بگويند پشتيبان ولايت فقيه هستيم و آنچنان شكوهي را مي سازند كه انسان خجالت مي كشد و اين بسيار عظمت دارد.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي يادآور شد: وقتي از داخل و خارج، منافقاني، يك خيانت بزرگ را نسبت به نيروهاي امنيتي و سپاه انجام دادند، مشاهده كرديد كه مردم اصفهان در واقع يك 22 بهمن ديگري در پاي وداع با جنازه هاي شهدا خلق كردند.
وي اظهار داشت: براي بنده موجب شرمندگي است كه چرا مشكلات مردم به اين خوبي را به يكديگر حواله مي كنيم.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي گفت: در جبهه اهل صدق باشيد و به دنبال نفاق و دروغ نرويد، زيرا در زمان مرگ هيچ كسي به فرياد انسان توجه نمي كند، توبه نيز زماني دارد و اگر از زمانش گذشت ديگر فايده اي ندارد.
وي بيان كرد: اميد است در حل مشكلات مردم بكوشيد تا استان خراسان جنوبي براي ديگر استان ها اسوه و پيشرو باشد.
3028

سرخط اخبار استان‌ها