۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱:۲۰
کد خبر: 83251553
T T
۰ نفر

بخشدار سابق كالپوش از مردم عذرخواهی كرد

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱:۲۰
کد خبر: 83251553
بخشدار سابق كالپوش از مردم عذرخواهی كرد

شاهرود - ایرنا - بخشدار سابق كالپوش به خاطر حضور نداشتن كنار مردم این بخش در بحران برف و كولاك چند روز گذشته عذرخواهی كرد.

به گزارش ایرنا ، عباس غیاثی زاده جمعه شب با انتشار نامه ای كه نسخه ای از آن به ایرنا رسید ، دلیل حضور نداشتنش را سفر به استان گلستان با هماهنگی مسوولان شهرستان میامی برای تهیه گوشت و مرغ ارزان برای مردم بخش كالپوش اعلام نمود.
وی از بركناری اش خبر داد و دلیل آن را نارضایتی شخصی برخی مسوولان شهرستان میامی اعلام نمود.
در نامه ای كه بخشدار سابق كالپوش در اختیار رسانه ها و شبكه های مجازی قرار داده از مردم به خاطر حضور نداشتنش در چند روز گذشته عذرخواهی و از تحمل و صبوری آنان قدردانی كرد.
به گزارش ایرنا ، بارش برف و كولاك شدید كه از روز دوشنبه آغاز شده بود ، موجب بسته شدن راه همه روستاهای كالپوش و نیز قطع برق و گاز تعدادی از آن ها شد.
با تلاش نیروهای راهداری و دیگر دستگاه های خدمات رسان راه های اصلی این بخش اكنون باز است و فقط بخشی از راه های فرعی كه امكان حضور برف روب ها وجود ندارد، بسته است.
حضور نداشتن غیاثی زاده در منطقه موجب بروز برخی نارضایتی ها از سوی مردم و شوراهای اسلامی روستاهای بخش كالپوش شده بود.
غیاثی زاده مردم كالپوش را انسان هایی صبور دانسته و ادامه داده است : درتصدی بخشداری بصورت شبانه روزی پیگیر حل مشكلات منطقه بوده ام و خارج شدن از حوزه استحفاظی با هماهنگی سرپرست فرمانداری بوده است .
غیاثی زاده بابیان اینكه خدمت به مردم افتخار ارزشمندی است ، خاطرنشان كرد : پیگیری مشكلات دامداران ،كشاورزان و مشكلات راه روستای 'دوزین ' استان گلستان به حسین آباد كالپوش و قوشه ، مشكل راه نراب به روستای گلستان ، پیگیری شهر شدن برخی روستاها و همچنین پیگیری مشكلات جانبازان درگرگان ازجمله مواردی است كه به دنبال آن بوده واقداماتی انجام شده است .
وی با اشاره به اینكه از چندماه قبل وقوع این حادثه را هشدار داده و امكانات لازم را خواستار شدم ، اضافه كرد : دفاع از مردم كالپوش در استفاده از آب سد برای آبادانی از پیگیری هایی است كه انجام شده است .
غیاثی زاده در این نامه با اشاره به اینكه نسبت به مطالبات مردم باید پاسخگو باشیم افزود: برای خدمت به مردم كالپوش تمام توان خود را بكاربردم و امیدوارم همه مسئولان خدمت صادقانه وبی منت راسرلوحه خود قرار دهند.
وی افزوده است : ازمن خواسته شد تا بابت كنار رفتنم از خدمت شما مردم خلاف واقع به عرضتان رسانده و آن را بابت حضور درانتخابات اعلام كنم ، ولی تمام مدتی كه خدمتگزار شما بودم ، ازبیان دروغ به شما امتناع كردم .
عیاثی زاده با ذكر این كه در مدتی هم كه نتوانستم در منطقه باشم بصورت شبانه روزی پیگیر حل مشكلات منطقه بودم ، ادامه داد: شوراهای روستایی و آن دسته از اهالی كه بامن تماس گرفتند حتی درنیمه های شب ، بهترین شاهد ماجرا هستند.
در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه همانگونه كه بارها به شما مردم ، ریاكارانه گزارش خلاف داده اند ، به استاندار هم خلاف گویی كردند . سایردفعاتی هم كه به استان گلستان رفتم پیگیر مشكلات عدیده مردم بودم .
وی با برشمردن برخی مشكلات مردم كه آن ها را پیگیری كرده ، ادامه داده است : مگر ازپشت میز قابل پیگیری بود ؟ اما هرچه پیشتر می رفتم فشارها بیشترشد . چندماه حتی حق ماموریت من وهمكارانم به بهانه های مختلف پرداخت نشد.اتومبیل بخشداری راازكالپوش گرفتند . بودجه جاری بسیار ناچیز و البته سنگ اندازی های دیگر كه هیچگاه نگفتم تاخاطر مردم آزرده نشود.
در ادامه این نامه آمده است : ازچندماه قبل پیرامون شرایط سخت برفی هشدار دادم وتقاضای امكانات حداقلی كردم ولی هیچ مسوولی به آن ها توجه نكرد.
وی با بیان این كه ، شایدجرم من دفاع ازحق مسلم مردم كالپوش دراستفاده از آب سد برای آبادانی كالپوش بود، افزوده است : اقدام برخی مسوولان شهرستان میامی ریاكارانه است ، مردم حسین آباد وشورای محترم متوجه خلاف گویی ها و ریاكاری های بعضی مسوولان شدند كه حاضر به امضای موافقتنامه با آنها نشدند .
در عین حال بخشدار سابق كالپوش جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اعلام كرد : حكم بركناری و انتصاب بخشدار جدید غیرقانونی بوده و روال معمول را طی نكرده است.
عباس غیاثی افزود: حكم انتصاب بخشداران از سوی وزیر كشور صادر می شود، از آنجا كه ایشان این اختیار را به استانداران تفویض كرده ، قابل تفویض مجدد نیست.
وی با بیان این كه اگر قرار است حكم انتصاب بخشداری صادر شود باید از سوی استاندار یا معاون سیاسی او انجام شود، ادامه داد: این در حالی است كه حكم انتصاب بخشدار جدید كالپوش را معاون اقتصادی استانداری امضا كرده است .
او همچنن از شیوه بركناری اش نیز گلایه كرد و گفت : بارها به فرمانداران قبلی و كنونی میامی اعلام كرده بودم اگر از كارم رضایت ندارند ، اعلام كنند تا در سریع ترین زمان استعفایم را تقدیم كنم .
به گزارش ایرنا ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان روز جمعه از بخش بحران زده كالپوش بازدید كرد.
بخش كوهستانی كالپوش باطبیعت بسیار زیبا در شمال شهرستان میامی واقع شده است.
جنگل دشت شاد، حسین آباد و نام نیك، غارنام نیك، دشت شقایق ها و آفتابگردان در دشت دانیال ،سدكالپوش ، آبشارهای حسین آباد و نام نیك از جاذبه های گردشگری دراین بخش می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 كیلومتر است.
7357/6167

سرخط اخبار استان‌ها