۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82990849
T T
۰ نفر

یكپارچه نبودن موضع گیری ها به كشور آسیب می زند

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82990849
یكپارچه نبودن موضع گیری ها به كشور آسیب می زند

سمنان- ایرنا- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای گفت: مسوولان، نهادها و بخش های مختلف كشور در موضع گیری برابر دشمن باید یكپارچه و واحد باشند.

به گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در اتاق بازرگانی ، افزود: در مسایل كشور باید مواضع مشخص شود، نهادهای قانونی باید تكلیف را روشن كنند.
وی تاكید كرد : تنها كشوری هستیم كه به نام جمهوری ، افراد نظامی به جای منتخبین مردم مواضع سیاسی را مطرح می كنند كه این روند نتیجه مشخص خواهد داشت.
وی تصریح كرد : در این دست مسایل باید تكلیف اختیارات مشخص شود تا مسایل حل شود و مجموعه كشور آسیب نبیند، در حوزه های مختلف تقسیم مسایل قانونی باید مشخص باشد و هر مسوول در جایگاه خودش باید اظهار نظر كند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه درمجلس شورای اسلامی با بیان این كه تمام نهادهای حاكمیتی مانند سه قوه باید تكلیف را مشخص كنند و هر بخش بر اساس تكلیف قانونی خودش عمل كند، اضافه كرد : تا این مساله در كشور مشخص نشود، راهبردها به نتیجه نمی رسد.
وی با بیان این كه مباحث اقتصادی جزیره ای نیست و مسایل به هم وابسته است، گفت: تحلیل گران نباید اقتصاد را از روابط سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی جدا دانند.
همتی بر تقویت پایه های اقتصادی تاكید و اضافه كرد: مگر می شود جوان 33 ساله ای با خرید تعداد زیادی سكه طلا اقتصاد را بهم بریزد، این چه اقتصادی است كه این گونه آسیب می بیند، باید دنبال این باشیم كه چه اقتصادی را بنیان گذاشته ایم كه آسیب پذیر هستیم و هیچ مساله ای قابل پیش بینی نیست.
وی با اشاره به اینكه تركیه كشوری است كه نه ادعای اسلامی بودن و نه استكبارستیزی ایران را دارد، عضو ناتو و هم پیمان آمریكاست و قدرت اقتصادی دارد، گفت : این روزها می بینیم كه با یك اتفاق كوچك، آمریكا 2 وزیر این كشور را تحریم كرده و در كمتر از یك ماه بیش از 30 درصد ارزش لیر تركیه سقوط كرد.
وی اضافه كرد : پس وضع اقتصاد ایران بسیار خوب است زیرا ایران در بسیاری مسایل پیش رو تر از تركیه است.
وی با اشاره به نشست های مجلس شورای اسلامی با دولتمردان، تاكید كرد : مشكل فقط برجام نیست، آمریكا قصد تسلط بر دنیا و یكجانبه گرایی دارد و اگر به دنبال موفقیت اهداف كشور هستیم باید این مساله را برای جهان روشنگری كنیم.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه درمجلس شورای با بیان این كه باید با پیوستن به پیمان های بین المللی قدرت كشور را افزایش بدهیم، گفت : به تازگی ایران به پیمان همكاری در جنوب شرقی آسیا موسوم به 'آن سِ آن' پیوست و پیوستن به اوراسیا و دیگر پیمان ها را در برنامه دارد.
در این نشست ، گزارشی از مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، پایش كسب و كار و راهكار های بهبود اوضاع كسب و كار در استان سمنان مطرح شد.
شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در تاثیرگذاری و ارایه پیشنهاد به كشور در اصلاح قوانین به منظور روانی تولید، جایگاه نهم كشور را دارد.
استان سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی با اشتغالزایی برای 51 هزار نفر دارد.
6103/6026

سرخط اخبار استان‌ها