۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۹:۴۸
کد خبر: 82693350
T T
۰ نفر
موفقيت محيط بانان دامغان در شناسايي چهار گروه صياد باز شكاري

دامغان- ايرنا- رئيس محيط زيست شهرستان دامغان گفت: چهار گروه صياد بازهاي شكاري در دامغان در يك ماه گذشته، دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.

فرامرز اسفندياري روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: در اين دستگيري ها، هفت نفر به‌ همراه تعدادي ادوات شكار، تور و صيد شناسايي و دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
وي تصريح كرد: اين چهار گروه به صورت تمام حرفه اي، خطرناك و ماهر بودند كه با تردد در شب و ايجاد مخفيگاه هاي زيرزميني، به پهن كردن تور پرداخته و در طول روز به شكار بازها مي پرداختند كه دستگيري اين نيروهاي ماهر نشان از قدرت يگان حفاظت محيط زيست اين شهرستان است.
اسفندياري تصريح كرد: حكم دادگاه دو گروه از اين چهار گروه اعلام شده است كه علاوه بر جريمه نقدي، به ترتيب به 12 و 15 ماه حبس محكوم شدند.
وي يادآور شد: شهرستان دامغان در يك ماه گذشته با دستگيري اين چهار گروه صياد باز شكاري، ركورد خوبي را ثبت كرده و به عنوان محيط زيست موفق شناخته شد.
رئيس محيط زيست دامغان با بيان اينكه اين شهرستان در مسير كوچ پرندگان مهاجر است، تصريح كرد: با توجه به وسيع بودن دشت هاي شهرستان دامغان و قرار داشتن در مسير كوچ پرندگان، هر ساله صيادان بسياري با پهن‌كردن تور در دشت و قراردادن صيد در اين تورها، بازها را به دام مي اندازند.
وي به پيامدهاي اين شكارهاي غيرمجاز اشاره كرد و گفت: اين بازهاي شكاري و يا پرندگان ديگر در تعاملات زيست محيطي نقش داشته و براي كنترل جمعيت پرندگان و چرندگان نقش به سزايي دارند كه حذف آنها از طبيعت باعث برهم خوردن تعادل چرخه محيط زيست و تخريب زيست ها مي شود.
اسفندياري افزود: اين پرنده‌هاي كمياب در كشورهاي حاشيه خليج فارس براي برخي مسابقات و رقابت هاي تفريحي و در برخي موارد شكار حيوانات از آنها استفاده مي‌كنند.
رئيس محيط زيست دامغان همچنين از دستگيري 2 شكارچي كبك خبر داد و گفت: در روزهاي اخير 2 شكارچي شمالي كه با اسلحه قاچاق اقدام به شكار كبك در منطقه شكار ممنوع طزره دامغان نمودند، شكارچيان دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند كه با شكار 12 كبك به پرداخت 24 ميليون ريال خسارت ضرر و زيان محكوم شدند.
سفيد كوه آرسك، تالو شيربند و طزره سه منطقه شكار ممنوع در شهرستان دامغان است، يگان حفاظت دامغان از 14 نيرو تشكيل شده است.
9856/6103 خبرنگار: ميثم اسماعيلي ** انتشاردهنده : مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادهاي استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.

سرخط اخبار استان‌ها