۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83117651
T T
۰ نفر
مجلس و دولت در مسائل سیاسی موقعیت شناس باشند

مشهد – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: در شرایط كنونی لازم است مسئولان دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مانند شهید مدرس، موقعیت شناس بوده و بصیرت بیشتری پیدا كنند.

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: امشب سالگرد شهادت سیدحسن مدرس است كه در تیرگی های روزگار توانست چون دژ مستحكم دینی و مبارزاتی در مقابل فتنه های دشمنان علیه اسلام و دینمداری مردم عمل كند.
وی اظهار داشت: یكی از خصوصیت های منحصر به فرد شهید مدرس، موقعیت شناسی وی بود زیرا وی خطراتی را كه از سوی دشمنان خارجی متوجه دین و دینمداری مردم بود احساس كرد و تا زمانی كه زنده بود علیه این خطرات مبارزه كرد.
وی بیان كرد: دنیای امروز در حوزه ارتباطات به یك دهكده كوچك جهانی مبدل شده و ایران نیز نمی تواند ارتباط خود را با دنیا قطع كند اما لازم است ایران موقعیت بین المللی خود را تشخیص دهد.
امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود همواره بر دو نكته تاكید كرده اند، نخست اینكه انقلاب اسلامی كه توسط این ملت آغاز شده است، هنوز پایان نیافته و تا تحقق كامل اهداف آن ادامه دارد، دوم اینكه جریان كفر و استكبار به سركردگی آمریكا همواره علیه ایران است.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: فقط آمریكا دشمن ایران نیست بلكه عوامل و جریان های وابسته به آن نیز با همه وجودشان با ایران دشمنی می كنند لذا اگر عوامل اروپایی وابسته به آمریكا را دشمن ندانیم به منزله عدم موقعیت شناسی ما است.
وی بیان كرد: امروز نهال انقلاب اسلامی به ثمر نشسته و بعد از 40 سال پربارتر و پرشكوه تر از همیشه سربرافراشته اما جریان دشمنی با ایران امروز ورشكسته تر و ضعیف تر از 40 سال قبل است لذا شناخت این موقعیت بسیار اهمیت دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آمریكا گمان كرد كه با خروج از برجام و برگرداندن تحریم ها به ایران می تواند نظام جمهوری اسلامی را مستاصل كند و باعث شود مردم دست از حمایت از این نظام برداشته و علیه آن قیام كنند.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: رئیس جمهوری آمریكا زمانی كه از برجام خارج شد گفت كه 'برجام توافق بدی بود'، برخی از مسئولان در كشور از این سخن ترامپ برداشت اشتباه كرده و اشتباها گفتند كه 'دیدید آنهایی كه با برجام مخالفت می كردند و می گفتند این توافق نامه به نفع آمریكا است، چنین نبوده و خود رئیس جمهوری آمریكا اذعان دارد كه برجام توافق بدی برای آنها بوده است'.
وی بیان كرد: منظور ترامپ این است كه برجام توافقی ناقصی بوده و همه مصالح آمریكا در آن دیده نشده است، وی معتقد بود وقتی مردم ایران آنقدر سخاوتمندانه وارد مذاكره شدند و همه جریان هسته ای خود را قطع كردند، چرا آمریكا از این موقعیت به خوبی بهره نگرفت و یك توافق گسترده را رقم نزد.
امام جمعه مشهد گفت: ترامپ حتی در یكی از برنامه هایش، توافق خوب با ایران را در حل 6 مساله دانست كه شامل 'حفظ محدودیت های هسته ای ایران حتی بعد از اتمام توافق برجام، بازرسی از مراكز نظامی ایران، از بین بردن اقتدار منطقه ای و موشكی ایران، كاهش نفوذ منطقه ای ایران و براندازی جریان مقاومت در منطقه، حفظ حقوق بشر در ایران به معنای آزادی همه جریان های مخرب و اغتشاش گر و محدود كردن قدرت سایبری ایران' می شود.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: تحقق این 6 مساله به این معنا است كه ایران همه هستی، اقتدار و قدرت خود را به پای مذاكره با آمریكا بریزد و آنها را برای رسیدن به توافق با آمریكا از دست بدهد.
وی بیان كرد: كسانی كه در این كشور دم از مذاكره با آمریكا می زنند، از یزید و معاویه و جنایتكارانی كه مردم را سلاخی می كردند، بدتر هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آمریكا به سادگی از برجام خارج نشد، بلكه این كشور زمانی كه مطمئن شد كه دستیاران اروپایی اش با حقه و حیله ای.اف.تی.اف و سی.اف.تی و با گمراه كردن برخی افراد در ایران می توانند كشورمان را در برجام نگه دارند و ایران دیگر به سمت انرژی هسته ای خود بازنمی گردد، از این توافق نامه خارج شد.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: در این شرایط آیا درست است كه مسئولان دولت و نمایندگان مجلس كه متولیان خون شهدا هستند، به عوامل اطمینان بخش اروپایی آمریكا دست بدهند، به روی آنان لبخند بزنند و به نشست ها و دورهمی با آنان دل ببندند؟
وی افزود: از خداوند می خواهیم تا به نمایندگان مجلس بصیرت موقعیت شناسی دهد تا مجلس را مدرس وار مدیریت كنند و به مسئولان دولت بصیرت موقعیت شناسی دهد تا دشمن را بهتر بشناسند.
وی گفت: امروز بدبخت تر از آمریكا در دنیا وجود ندارد، او كه مدعی قدرت اول جهان است حتی نمی تواند یك آتش سوزی در كالیفرنیا را مدیریت كند.
امام جمعه مشهد گفت: مردم شاهد بدبختی آمریكا بودند زمانی كه مجلس سنا قصد داشت قلاده عربستان را از گردن آمریكا درآورد و ارتباطش را با عربستان قطع كند، اما ترامپ مانع این كار شد زیرا می دانست كه عدم حمایت عربستان باعث می شود كه در برابر قدرت ایران سقوط كند.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: آقای رئیس جمهوری در همایش وحدت اسلامی مقتدرانه سخنرانی می كند و در محضر رهبر انقلاب و در دیدار با معظم له، اظهار قدرت می نماید اما برخی با تایید وجود پولشویی در كشور، به دشمن كد می دهند، تا دشمن زمان تصمیم گیری بگوید كه خود دستگاه های اجرایی ایران اقرار به پولشویی كردند پس باید دوباره تحریم شوند.
وی بیان كرد: برخورد دوگانه برخی مسئولان و سخنان مقتدرانه رئیس جمهوری نشان می دهد كه خدای ناكرده در دولت ما ناهماهنگی وجود دارد یا چیز دیگری است.
7489/5132

سرخط اخبار استان‌ها