۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹
کد خبر: 83068860
T T
۰ نفر
اقامتگاههاي جاده اي براي زائران اربعين ساماندهي مي شوند

مشهد- ايرنا- مديركل دفتر سرمايه گذاري و نظارت بر بهره برداري سازمان راهداري و حمل و نقل گفت: مجتمعهاي بين راهي جاده اي مكانهايي مردم نهاد هستند كه مي توان از آنها در استانهايي كه زائران پياده اربعين حسيني و دهه آخر صفر تردد دارند براي خدمات رساني به اين مهم استفاده كرد.

حميدرضا شهركي روز چهارشنبه در نشست كارگروه دفتر سرمايه گذاري و نظارت بر بهره برداري ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده اي منطقه ششم كشور در مشهد افزود: طي ابلاغيه اي به استانهاي واقع در مسير حركت زائران پياده اربعين حسيني و دهه آخر صفر تاكيد شد در اين ايام نسبت به استفاده از مجتمعهاي بين راهي توجه شود.
وي به 723 مجتمع خدمات رفاهي در مسير راههاي كشور اشاره و بيان كرد: اين تاسيسات بايد با نگاه چندبعدي از نظر كيفي و كمي مورد توجه قرار گيرند.
مديركل دفتر سرمايه گذاري و نظارت بر بهره برداري سازمان راهداري و حمل و نقل در ادامه همچنين گفت: به دنبال هدايت سرمايه گذاريها به ويژه در بخش استفاده از انرژيهاي تجديدپذير از جمله انرژي خورشيدي در پايانه هاي بار و مسافر و ديگر تاسيسات راهداري هستيم.
وي به درخواست برخي دستگاههاي فرهنگي به نصب بنر در جاده هاي كشور نيز اشاره و بيان كرد: طبق ضوابط دو درصد از ظرفيتهاي تابلوهاي موجود در جاده ها مي تواند به صورت رايگان در اختيار دستگاههاي فرهنگي و ساير نهادهاي استاني قرار گيرد لذا نهادهاي فرهنگي بايد مطالبات خود را در اين قالب به راهداري منعكس كنند.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي نيز در اين نشست نسبت به آنچه بي توجهي به درآمدهاي غير نفتي دانست انتقاد و بيان كرد: بواسطه نوسانات اقتصادي اخير ميانگين هزينه نگهداري راهها از جمله ترميم آسفالت و نصب گاردريل ظرف سه ماه اخير سه برابر شده است.
ابراهيم نصري توجه به مسائل و فرصتهاي بازرگاني در جاده و اصلاح قوانين بازدارنده را اقداماتي كمك رسان به درآمدهاي سازمان راهداري توصيف و بيان كرد: بايد قوانين و سمت و سوي تصميمها بگونه اي باشد كه بتوان از ظرفيتهاي راه به منظور درآمدزايي به ويژه براي سازمان راهداري كه دستگاهي مبتني بر درآمد و هزينه است استفاده كرد.
وي همچنين گفت: استفاده از تابلوهاي تبليغاتي در پاسگاههاي پليس راه خراسان رضوي كه راهداري مالك ساختمان و زمين اين تاسيسات است و مسائل مربوط به نصب پيامهاي فرهنگي از جمله نصب تمثال مبارك شهداي گرانقدر در راهها از جمله مسائل مورد اختلاف راهداري و ديگر دستگاههاي استان است كه اميدواريم مرتفع شوند.
اين نشست با حضور مديران سرمايه گذاري ادارات كل راهداري استانهاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، گلستان، گيلان و مازندران با هدف بررسي چالشها، گلوگاهها، پتانسيلها و راهكارهاي رفع مسائل حوزه مجتمعهاي خدماتي رفاهي و بخش بازرگاني، در مشهد برگزار شد.
خراسان رضوي 35 مجتمع خدمات رفاهي بين راهي دارد.
3221/1858

سرخط اخبار استان‌ها