۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۴۱
کد خبر: 83067180
T T
۰ نفر
60 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي در بردسكن پرداخت شد

مشهد- ايرنا- سرپرست فرمانداري بردسكن گفت: 60 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري به 130نفر در قالب 93 طرح از طريق بانك هاي عامل اين شهرستان پرداخت شد.

ابراهيم قاسم پور روز دوشنبه در نشست شوراي اداري شهرستان بردسكن افزود: در اجراي سياست هاي دولت تدبير و اميد اشتغالزايي 672 نفر از تعهد 1303 نفري اين شهرستان انجام شده است.
وي از اختصاص هشت ميليارد و 200 ميليون ريال تسهيلات در قالب پشتيبان و منفرد به بردسكن خبر داد و اظهار داشت: دستگاههاي اجرايي و بانك هاي مربوطه بايد نسبت به جذب سريع و نظارت بر هزينه اين مبلغ اقدام نمايند.
وي گفت: همه موظف هستيم تمام توان خود را براي خدمت بي منت به مردم بكار ببنديم و با جذب سرمايه گذار، در زمينه هاي مختلف بردسكن را به شهرستان صنعتي و توليدي مبدل كنيم.
قاسم پور افزود: طي يك سال اخير توسط بخش خصوصي سه ميليارد ريال سرمايه گذاري در معادن اين شهرستان انجام شده كه اينك دهها نفر در اين معادن مشغول كار هستند.
وي همچنين با اشاره به خشكسالي هاي پي در پي از مديران بانك ها خواست در خصوص استمهال تسهيلات كشاورزان و دامداران مساعدت نمايند.

* كمبود 70 معلم ابتدايي در بردسكن
مدير آموزش و پرورش بردسكن نيز در اين نشست گفت: هر چند امسال 45 فرهنگي ورودي به شهرستان داشته ايم اما 105 نفر از همكاران بازنشسته شده اند و با كمبود 70 معلم در مقطع آموزش ابتدايي مواجه هستيم.
غلامحسين غفوري با اشاره به جذب 38 درصدي دانش آموزان شهرستان در رشته فني و حرفه اي افزود: امسال در مجموع تعداد دانش آموزان بردسكن به 14 هزار و 172 نفر رسيد كه نسبت به پارسال 700 نفر افزايش داشت.
وي با اظهار نگراني از رفت و آمد سرويس هاي بدون مجوز در شهر از نيروهاي انتظامي و پليس خواست از رفت و آمد اين وسايل نقليه كه بدون مجوز و ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام به جابجايي دانش آموزان مي كنند جلوگيري نمايند.
غفوري از دستگاههاي خدماتي نيز خواست با توجه به مشكلات مالي كمك كنند مدارس با قطع آب، برق، گاز و تلفن مواجه نشود.
وي اظهار داشت: سرانه هر دانش آموز در طول سال 20 هزار ريال است كه بسيار ناچيز مي باشد لذا همه دستگاهها و اولياي مدارس و دانش آموزان و خيرين كمك كنند كه دانش آموزان بتوانند تحصيل راحت داشته باشند.
بردسكن در 273 كيلومتري مشهد قرار دارد.
7497 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها