۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۰۸
کد خبر: 82507127
T T
۰ نفر
روحاني سوري:ايران نقش محوري در مبارزه با تروريسم در سوريه دارد

مشهد - ايرنا - امام جمعه مسجد جامع اموي دمشق گفت:ايران نقش محوري در مبارزه با تروريسم و داعش در سوريه دارد و مايه مباهات و افتخار ملت اين كشور است.

«مامون محمد اديب رحمه» چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود : مردم ، ارتش و سربازان سوري به نيروهاي ايراني كه نقشي محوري در آزادسازي شهرهاي حلب، ريف و حماد داشتند، افتخار مي كنند.
وي توضيح داد: اين نيروها كه ما را حمايت مي كنند در آزادسازي حلب از خود شجاعت و دلاوري هاي بسياري نشان دادند و اگر آنها نبودند به اعتراف داعش حلب آزاد نمي شد .
اديب رحمه با بيان اينكه اين سربازان براي مردم سوريه از جان و مال خود گذشتند و در كنار نيروهاي حزب الله و مقاومت به ياري ما آمدند، هيچ هراسي هم از شهادت نداشته و ندارند.
روحاني سوري ادامه داد: بين نيروهاي ايراني، حزب الله و سربازان سوري هيچ تفاوتي نيست و همه در يك جبهه متحد عليه داعش مي جنگند و به جرات مي توان گفت كه ايراني ها ، حزب الله و جبهه مقاومت امنيت و آرامش را به سوريه بر مي گردانند.
وي تصريح كرد: امروز اتحاد ملت ها و كشورهاي مسلمان در نابودي و بيرون راندن داعش از اين سرزمين و منطقه نقش محوري دارد اما حكام عرب قابل اعتماد نيستند.
روحاني سوري تاكيد كرد: حكام عرب در روبرو يك حرف مي زنند و در خفا تصميماتي بر ضد ما مي گيرند كه نماد آنها شاه اردن است.
محمد اديب رحمه افزود:ملت سوريه بايد در كنار دوستان خود به انسجام و وحدت دست يابند تا در مقابل داعش و تفكر تكفيري و تروريستي بايستد و اگر اينگونه نشود داعش نه فقط در سوريه كه در مصر ، عراق ، يمن هم به شدت رخنه و نفوذ مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه در مقابله با داعش و تروريسم بايد شجاعانه و با اراده اي استوار و محكم وارد عمل شد، افزود: بصيرت و آگاهي نسبت به دشمن و توطئه هاي آن بخشي ديگر از ضرورت هاي مبارزه است.
امام جمعه مسجد اموي سوريه با بيان اينكه ما بايد از تمام ظرفيت و توان خود براي مقابله با دشمن بهره گيريم ،گفت : امروز رسانه هاي غربي به شدت عليه ما كار مي كنند و با دروغ پراكني عليه بشار اسد مي كوشند اين كشور را دچار اختلاف و شورش كنند.
وي افزود : اكنون كشورهاي غربي و در راس آنها آمريكا و نيز سعودي ها در راس جبهه عربي عليه مردم سوريه به صورت علني اعلام جنگ كرده اند و در اين شرايط اتحاد و انسجام ما ضرورت پيروزي و مقابله موثر است.
1906/6012خبرنگار : فاطمه يوسفي ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني

سرخط اخبار استان‌ها