۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82240309
T T
۰ نفر
امام جمعه تربت حيدريه: راه حل مشكلات اقتصادي عمل به شيوه دفاع مقدس است

تربت حيدريه - ايرنا- امام جمعه تربت حيدريه گفت: ملت ما در دوران دفاع مقدس، با وجود همه تحريم هاي جهاني به پيروزي رسيد و اكنون نيز اگر بخواهيم بر مشكلات اقتصادي فائق آييم بايد به همان نسخه و مديريت جهادي روي بياوريم.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمدرضا عصمتي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تربت حيدريه اظهار كرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس، بهترين مصداق مديريت جهادي و اتكاي ملت ما به توانمندي هاي داخلي است و امروز اگر مي خواهيم مشكلات اقتصادي و معيشتي جامعه حل شود تنها راه آن مديريت جهادي و اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است كه از درون اقتصاد كشور را مقاوم مي سازد.
وي افزود: همه اقتدار و پيشرفت هاي ايران اسلامي با توكل به خدا و در سايه امدادهاي امامان معصومين(ع) شكل گرفته و ما را به پايه اي رسانده كه دشمن از توان دفاعي و قدرت نظامي ايران هميشه در هراس است.
عصمتي گفت: دفاع مقدس از مقاطع به ياد ماندني انقلاب اسلامي ايران است و استكبار جهاني پس از پيروزي انقلاب اسلامي با توطئه هاي مختلف اصول اساسي نظام را هدف گرفته و هنوز پس از ۳۷ سال از عمر انقلاب، از اهداف خود عقب ننشسته و به فتنه گري و توطئه انگيزي ادامه مي دهد.
امام جمعه تربت حيدريه بسيج را از بركات دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: امروز اين قدرت مردمي به الگويي در منطقه تبديل شده و كشورهاي منطقه با شبيه سازي آن در برابر زياده خواهي هاي مستكبران مقاومت مي كنند.
عصمتي به اجراي طرح سرشماري عمومي نفوس و مسكن اشاره كرد و افزود: همه برنامه ريزي ها براي مسائل مهم كشور در گرو وجود اطلاعات و آمار صحيح در بخش هاي مختلف است و مردم نهايت همكاري را در اين طرح بكنند تا دولتمردان بر اساس آن برنامه اي جامع و كارگشا براي كشور تدوين كنند.
به گزارش ايرنا فرمانده تيپ پياده 177 شهيد محمدجعفر نصر اصفهاني، مستقر در تربت حيدريه نيز به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع نمازگزاران جمعه بر آمادگي و پا در ركابي نيروهاي مسلح تحت امر مقام عظماي ولايت، براي دفاع از انقلاب اسلامي تاكيد كرد.
سرهنگ ستاد حميدرضا جعفري گفت: دفاع مقدس عظيم ترين رخداد 2 قرن اخير تاريخ ايران است و با وجودي كه از زمان فتحعلي شاه قاجار تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، حدود يك ميليون متر مكعب از خاك ايران به تصرف بيگانگان درآمده بود، در دوران جنگ تحميلي، باوجود همدست شدن همه كشورهاي مستكبر با عراق متجاوز، حتي يك وجب از خاك كشورمان به دست دشمن نيفتاد.
وي، صبر و استقامت، شجاعت، معنويت و شهادت طلبي را از بارزترين ويژگي هاي رزمندگان دوران دفاع مقدس ذكر كرد و افزود: امروز هم رمز پيروزي در برابر هجمه ها و تهديدات استكبار مقاومت و پايداري است.
شهر 130 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري مشهد قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
5132

سرخط اخبار استان‌ها