۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83303120
T T
۰ نفر

لزوم‌ ايمن‌سازي پاساژها و اماكن قديمي شهر قم

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83303120
لزوم‌ ايمن‌سازي پاساژها و اماكن قديمي شهر قم

روزنامه گويه قم روز يكشنبه 15 ارديبهشت ماه مطلبي با عنوان ' لزوم ايمن سازي پاساژها و اماكن قديمي شهر قم ' را منتشر كرده است.

دراين مطلب آمده است: معاون شهرسازي و معماري شهرداري قم گفت: بيش از 40 ساختمان و اماكن قديمي در قم شناخته شده كه به صورت جدي نيازمند سيستم‌هاي ايمني جهت جلوگيري از آتش سوزي و گسترش آتش سوزي هستند.
غلامرضا جانقربان در دومين جلسه ستاد مديريت بحران شهرداري قم با اشاره به خطراتي كه در كمين ساختمان‌هاي فرسوده شهر قم است، گفت: بعد از واقعه ساختمان پلاسكو همه دستگاه‌ها در نقاط مختلف كشور به تكاپو افتادند تا از اتفاق مشابه جلوگيري كنند.
وي افزود: معاونت شهرسازي و معماري با همكاري معاونت خدمات شهري شهرداري قم نيز به سراغ قوانين مربوطه رفتند، سپس وظايف تمام بخش‌ها مشخص شد موضوعاتي را به دادستاني ارائه داديم و جلساتي در دادستاني شكل گرفت، دادستاني با اصناف مكاتبه كرد و كارهايي بر اساس وظايف محوله صورت پذيرفت.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري قم با اشاره به اين نكته كه وظيفه شهرداري بيرون از اماكن تجاري است يادآور شد: وظيفه شهرداري نسبت به درون اماكن صرفاً نظارت است، مكان‌هايي كه قديمي هستند به نوعي طبق آيين نامه‌هاي قديم بنا شدند و در آن‌ زمان بحث اعلام حريق و نوع سيم كشي‌ها چندان مطرح نبود اما امروزه مكانيزم هاي ايمني و طراحي به صورت دقيق هم از جانب شهرداري و هم سازمان نظام مهندسي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
جانقربان تصريح كرد: در دو فرايند سنگين صدور پروانه و صدور پايان كار به لحاظ اهميت موضوع ايمني، سازمان آتش نشاني يكي از پهنه‌هاي مهم اين دو مسير محسوب مي‌شود تا از كوچك‌ترين خطر احتمالي جلوگيري كند.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري قم خاطرنشان كرد: بيش از 40 ساختمان و اماكن قديمي در قم شناخته شده كه به صورت جدي نيازمند سيستم‌هاي ايمني جهت جلوگيري از آتش سوزي و گسترش آتش سوزي هستند، در اين زمينه منطقه هفت را پايلوت قرار داديم كه اشكالات آن‌ها استخراج و به دادستاني ارجاع داده شد.
وي تاكيد كرد: شهرداري اين ‌اجازه را ندارد تا از پول بيت المال براي پاساژهايي كه شخصي و خصوصي هستند هزينه كند، با اين وجود به خاطر به حداقل رساندن خطرات احتمالي پاساژهاي قديمي، شهرداري كارهايي را انجام مي‌دهد.
منبع: روزنامه گويه
7406/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها