۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82973334
T T
۰ نفر
دشمنان برای كوبیدن بیداری اسلامی متحد شده اند

مشهد- ایرنا- یكی از مراجع تقلید شیعه گفت: دشمنان تمام قدرت خود را برای كوبیدن اسلام و بیداری اسلامی بسیج كرده‌ و در این راه متحد شده اند لذا وظیفه علما و روحانیون در این شرایط بسیار سنگین است.

آیت ‌الله حسین نوری‌ همدانی روز سه شنبه در نخستین دوره مشترك تعالی استادان و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه استان های خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان در مشهد افزود: حوزه های علمیه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید انقلابی باشند و انقلاب را نگه دارند و دست كم هفته ای یك روز در باره مبانی و اركان انقلاب بحث كنند.
وی با بیان اینكه نگاه مردم به علما و روحانیون است اظهار داشت: روحانیت در آغاز انقلاب كفن پوش به میدان آمد تا انقلاب به پیروزی رسید و اگر روحانیت به میدان نمی آمد انقلاب به پیشرفت و پیروزی نمی رسید.
وی گفت: امروز مسیر ما روشن است و استادان و روحانیون بسیجی باید انقلاب را نگه دارند و مردم نیز پشت سر روحانیت حركت می كنند.
آیت الله نوری همدانی افزود: فرهنگ شیعه خاص است و این فرهنگ را باید در دنیا اشاعه دهیم لذا روحانیت باید به فرهنگ شیعه مسلط باشد تا بتواند دنیا را به این فرهنگ دعوت كند.
وی معارف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی را از جمله معارف اسلامی برشمرد و اظهار داشت: اسلام توام با سیاست است و نامه 53 نهج ‌البلاغه یكی از منشورهای مهم سیاسی و مدیریتی جامعه است كه در سازمان ملل هم به عنوان منشور بایگانی شده است.
وی گفت: معارف مدنی، حكومتی، قضایی و فرهنگی از دیگر معارف اسلامی است و اسلام تاكید بسیار بر تعقل، تفكر، تدبر و رشد فرهنگی و سیاسی مسلمانان دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: استادان حوزه علمیه برای جریان سازی باید طلاب را با محوریت رهبری منسجم كنند.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: استادان برجسته حوزه باید مرجعیت فكری انقلاب را در بدنه انقلابی حوزه ها عهده دار شوند.
رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) هم گفت: دشمنان می خواهند از طریق نفوذ در حاكمیت، اسلام انقلابی را به اسلام مدنی تغییر دهند و تمركز آنها برای این منظور بر حوزه های علمیه، مساجد و مدارس است.
سرتیپ دوم پاسدار محمد رضا حسنی آهنگر افزود: 16 هزار سند در این زمینه جمع آوری كرده ایم كه نشان می دهد دشمنان می‌ خواهند سه هزار نفر را برای پست های حاكمیتی تربیت كنند.
وی اظهار داشت: شعار دانشگاه كارآفرین اشتباه است زیرا دانشگاه باید حكمت آفرین باشد كه تركیبی از حوزه و دانشگاه است.
نخستین دوره مشترك تعالی استادان و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه خراسان رضوی، قم، اصفهان و تهران تا 28 تیر ماه در مشهد ادامه دارد.
7507 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها