۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82577534
T T
۰ نفر
مومنان در عيد فطر تحول و بازگشت به فطرت واقعي خويش را جشن مي گيرند

قم - ايرنا - استاندار قم با صدور پيامي به مناسبت عيد سعيد فطر آورده است: عيد فطر پاك ترين عيدي است كه در آن مسلمانان روزه دار به پاس توفيق يك ماه عبادت و بندگي الهي و شست وشوي دل و جان در نهر زلال رمضان و استغفار از گناهان، تحول و بازگشت به فطرت واقعي خويش را جشن مي گيرند.

در پيام سيد مهدي صادقي كه نسخه اي از آن روز يكشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت آمده است: عيد سعيد فطر، عيد توفيق بر طاعت و اطاعت، هنگامه توبه و تهذيب نفس و بهره مندي از فيوضات و بركات ميهماني و حضور در زيباترين و دلنشين ترين ضيافت معبود، عيد ذكر و ياد محرومان و گرسنگان و جشن شادي مومنين براي سربلندي از آزمون بزرگ الهي است.
پيام حاكي است: عيد فطر تجلي گاه روز پاداش يك ماه عبوديت و بندگي پروردگار متعال و خودسازي و وارستگي و معراج انساني است.
پيام ادامه يافته است: روزي كه انسان هاي مومن و موحد، به شكرانه يك ماه روزه داري و درك شب هاي پرفيض قدر، احساس سبكبالي كرده و روح خويش را آماده رسيدن به كمالات مي بينند.
استاندار قم در اين پيام ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات مومنين در ماه پر خير و بركت رمضان، حلول ماه شوال و عيد سعيد فطر را به همه مسلمانان جهان، هم ميهنان، به ويژه علما و مراجع معظم تقليد و عموم مردم شريف و متدين استان مقدس قم، تبريك و تهنيت عرض نموده، عزت، رستگاري و كرامت روزافزون اسلام و مسلمين در سايه سار عيد وحدت بخش فطر را از درگاه خداوند منان و متعال مسالت كرده است.
8138/ 1175 تنظيم كننده: فرزانه پيري ** انتشار: رضا عليمحمدي

سرخط اخبار استان‌ها