۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83099354
T T
۰ نفر
امسال 80 عمليات ناامن سازي ايران به وقوع پيوسته است

قزوين – ايرنا – فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: از ابتداي سال تاكنون حدود 70 يا 80 عمليات نا امن سازي ايران توسط گروهك هاي تروريستي به وقوع پيوسته است.

به گزارش ايرنا سردار اميرعلي حاجي زاده روز چهارشنبه در نشست خبري كه در حاشيه كنگره سه هزار شهيد استان قزوين برگزار شد، افزود: دشمنان ايران اسلامي از جمله آمريكا، عربستان سعودي، امارات و رژيم صهيونيستي سه طرح جنگ اقتصادي،جنگ نظامي و ناامن سازي ايران را دنبال مي كنند.
وي گفت: آنها مي خواهند همان طرح ناامن سازي عراق و سوريه را در ايران پياده كنند و براي تحقق اين هدف به هر وسيله اي از جمله گروهك هاي تروريستي و منافق متوسل شده اند.
اين مسئول نظامي اضافه كرد: ايران با هوشياري و عمليات پيش دستانه موفق شد اتاق فكر گروهك هاي تروريستي را مورد هدف قرار داده و اكثر عمليات آنها را با شكست مواجه سازد.
وي اضافه كرد: تنها سه يا چهار درصد عمليات گروهك هاي تروريستي در سال جاري موفق بوده و مابقي عمليات هاي آنها شكست خورده است.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به توانمندي هاي نيروهاي مسلح و هوافضا گفت: تقريبا ماهانه يا هر فصل يك موفقيت جديد نظامي در كشور رونمايي مي شود اما به دليل برخي مصلحت ها همه آنها اطلاع رساني نمي شود.
حاجي زاده اضافه كرد: همواره در حوزه موشكي، هواپيمايي،پهبادهاي بدون سرنشين، جنگ الكترونيك،جنگ پدافندي و حوزهاي ديگر زميني، دريايي و فضايي كارهاي بزرگي انجام مي شود كه برخي در مقاطع مختلف رسانه اي مي شود.
اين مسئول ادامه داد: برآيند اين دستاوردها قدرت برتر ايران در منطقه است كه دوستان و دشمنان نيز به آن اذعان كرده اند.
وي با بيان اينكه اوج فناوري هاي يك كشور در حوزه نظامي به كار گرفته مي شود، افزود: امروزه براي ساخت و توليد يك موشك و هدايت آن براي برخورد به نقطه هدف فناوري بسيار پيچيده اي در ايران به كار گرفته شده است كه در بخش هاي ديگر چنين فناوري وجود ندارد.
حاجي زاده گفت: ايران در دست يابي به اين فناوري پيچيده موفق بوده، اما چگونه است كه هنوز برخي از مشكلات كشور در حوزه هاي مختلف از جمله اقتصادي و ... حل نشده است؟
وي گفت: به عنوان مثال رادار سوم خرداد كه در اين كنگره به نمايش گذاشته شده هزار و 700 رادار تنظيم شده در يك سامانه است كه با هم كار مي كنند و بي نظير است.
اين مسئول اضافه كرد: امروز در بخش غير نظامي با مشكل فناوري مواجه نيستيم بلكه مشكل اصلي ما در نوع مديريت است و اگر نگاه و الگوي ما برگرفته از فرهنگ ايثار و شهادت باشد تمامي موانع حل خواهد شد.
وي با بيان اينكه مردم نقش موثري در انتخاب مديران و اصلاح وضع جامعه دارند، گفت: مردم مي توانند با انتخاب مديران انقلابي و جهادي گام هاي بلندي را براي حل مشكلات جامعه بردارند.
حاجي زاده يادآور شد: ما از جبهه هاي پيچيده و سخت دوران دفاع مقدس عبور كرديم و كارهاي نشدني شدني شد و مي توانيم با مديريت بهتر از اين مقطع حساس نيز عبور كنيم.
6101

سرخط اخبار استان‌ها