۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبر: 83264437
T T
۰ نفر
افزايش بارشها،مبارزه با بيماريهاي برگي در مزارع را ضروري كرد

بجنورد- ايرنا- معاون توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: با توجه به افزايش بارندگي هاي بهاره نسبت به پارسال، مبارزه با بيماري هاي برگي در اولويت اصلي برنامه هاي جهاد كشاورزي استان قرار گرفت.

محمدجواد تشكري روز پنجشنبه در بازديد از كشتزارهاي شيروان به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: افزايش بارندگي، ميزان رطوبت باغ ها و مزارع را بالا برده كه اين وضعيت احتمال بروز بيماري هاي برگي مانند زنگ در غلات، انواع سفيدك و سياهك در باغ ها و طغيان آفات را افزايش مي دهد.
وي با تاكيد بر لزوم استفاده از سم قارچكش براي از بين بردن عوامل بيماري، گفت: در 2 سال اخير اين بيماري ها در مزارع و باغ هاي استان مشاهده نشده بود و بايد كشاورزان با انجام عمليات مبارزه در اواخر فروردين، از بروز اين بيماري ها پيشگيري كنند.
تشكري با اشاره خسارت 800 ميليارد ريالي بيماري سفيدك انگور به تاكستان هاي استان در سال 95، افزود: امسال نيز احتمال بروز اين بيماري زياد است كه كارشناسان جهاد كشاورزي در بازديد از باغ ها، توصيه هاي لازم را انجام مي دهند.
معاون توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي با تاكيد بر مبارزه به موقع با علف هرز مزارع گفت: با توجه به بارش هاي خوب، علف هاي هرز نيز زياد خواهد بود كه بايد كنترل شود چرا كه جلو رشد بهينه گياه را گرفته و مانع افزايش توليد مي شود.
به گفته تشكري، سيلاب هاي اخير، هزار و 82 ميليارد ريال به بخش كشاورزي خراسان شمالي خسارت وارد كرده است.
خراسان شمالي 344 هزار هكتار عرصه كشاورزي دارد كه سالانه بيش از 2 ميليون و 500 تن انواع محصول كشاورزي زراعي و باغي و همچنين دامي توليد مي شود.
7186/5132

سرخط اخبار استان‌ها