۲ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۳۳
کد خبر: 83250942
T T
۰ نفر
بالگرد براي امداد به سيل زدگان مانه و سملقان تامين مي شود

بجنورد-ايرنا- مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي گفت: يك فروند بالگرد از استان خراسان رضوي براي انتقال اقلام امدادي به روستاهاي گرفتار در سيل شهرستان مانه و سملقان اين استان درخواست شده و تامين مي شود.

جواد نظري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به جاري شدن سيلاب و قطع شدن راه ارتباطي حدود 20 روستاي شهرستان مانه و سملقان، تامين يك فروند بالگرد درخواست شده است.
وي افزود: ديروز يك فروند بالگرد قرار بود در استان حضور يافته و اقلام امدادي براي روستاهاي حادثه ديده بارگيري شود اما به علت شرايط نامساعد جوي، اين بالگرد زمين گير شد.
نظري با اشاره به قطع برق روستاها اظهار داشت: سيلاب به تاسيسات شركت برق در روستاها خسارت وارد كرد و برق شمار زيادي از روستاها را قطع كرد.
مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي افزود: مشكل برق برخي از روستاها حل شد اما هنوز چند روستا با اين مشكل روبه رو هستند.
بر اساس اين گزارش، امروز هم يك فروند بالگرد كه براي بارگيري اقلام مورد نياز سيل زدگان، به مقصد خراسان شمالي پرواز كرده بود، به علت شرايط آب و هوايي نتوانست در اين استان بنشيند.
به گزارش ايرنا، بارندگي هاي هفته جاري سبب سيلابي شدن مسيل ها و وارد شدن خسارت در شهرستان هاي راز و جرگلان و مانه و سملقان شده است.
هواشناسي خراسان شمالي براي روزهاي آتي پيش بيني بارش كرده و نسبت به سيلابي شدن مسيل ها و آبگرفتگي معابر در استان هشدار داده است.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها