۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 83009514
T T
۰ نفر

بيش از 100 انبار خراسان شمالي بازرسي شد

۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 83009514
بيش از 100 انبار خراسان شمالي بازرسي شد

بجنورد- ايرنا- رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي با اشاره به اجراي طرح مبارز با احتكار در استان گفت: در 2 هفته اخير بيش از 100 انبار در استان مورد بازرسي قرار گرفته است.

نورالله ابراهيمي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از ابتداي اجراي طرح مبارزه با احتكار در 23 مردادماه جاري تا كنون 12 انبار احتكار و قاچاق و يا مظنون به احتكار شناسايي شده است و براي چهار مورد از انبارداران پرونده احتكار تشكيل شده است.
وي افزود: انعكاس اخبار بازرسي ها و كشف انبارهاي احتكار سبب شده تا انبارداراني كه نسبت به ثبت موجودي انبارها اقام نكرده بودند، در اين باره مبادرت داشته باشند.
ابراهيمي خاطرنشان كرد: برخي از انبارداران هم كه كالا دپو كرده بودند اقلام را به بازار تزريق كرده اند.
وي با اشاره به اينكه در اين مدت بيش از 100 انبار مربوط به كالاهاي اساسي و غير اساسي در استان بازرسي شده است گفت: در اين بازرسي ها، يك مورد داروخانه مظنون به احتكار شناسايي شد كه در اين انبار داروها در شرايط بسيار نامناسب نگهداري مي شد.
رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي خاطرنشان كرد: از آنجا كه تغيير كيفيت داروها به علت شرايط نامناسب انبار محتمل است، نسبت به انجام آزمايش از داروها اقدام شده است و در صورت غيرقابل مصرف بودن، بايد معدوم شوند.
وي افزود: در اين مدت 359 حلقه لاستيك احتكار شده، 30 تن كاغذ، 114 بشكه روغن موتور در انبارهاي استان كشف شده است همچنين يك انبار برنج در شهرستان راز و جرگلان كه بيش از 9 تن از اين محصول شناسايي شد كه بعلت عدم اعلام موجودي مظنون به احتكار بوده است.
رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: چهار دستگاه خودرو و يك انبار لوازم يدكي خودرو از ديگر موارد مهم شناسايي شده در بازرسي از انبارهاي استان است.
استان 863 هزار نفري خراسان شمالي در شمال شرق كشور واقع است.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها