۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85482030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری  یکهزار برنامه ویژه آزادسازی خرمشهر در خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: بیش از یکهزار برنامه در قالب ۵۰ عنوان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان برگزار می شود.

مهدی الهی راد روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، تجلیل از خانواده های شهدا، رونمایی از کتاب های حوزه دفاع مقدس، عطر افشانی مزار شهدا، رونمایی از پوستر یادواره شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، هنری و فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های شهدا از جمله مهمترین این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است افزود: عملیات فتح خرمشهر حاصل اراده مردم، همکاری رزمندگان، اتحاد و وحدت تمامی نیروهای مسلح و رهبری خردمند است که به جهانیان نشان دادند با دست های خالی کار بزرگ انجام می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تصریح کرد: شعار امسال برنامه گرامیداشت سوم خرداد «در راه قله ایم» است که از تمامی رسانه ها، سازمان ها و دستگاه ها می خواهیم این مهم را در جامعه فرهنگ سازی و تبیین کنند.

وی ادامه داد: برنامه های زیادی برای گرامیداشت سوم خرداد توسط دستگاه اجرایی استان تدارک دیده شده و در ۲ روز با عنوان های روز «مقاومت و ایثار» و «دزفول قهرمان» با محوریت تبیین اهداف و نتایج عملیات بیت المقدس و ترویج فرهنگ شهادت برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، عملیات آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین حماسه های دفاع مقدس به شمار می‌ رود به طوری که می توان آن را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی عنوان کرد. این پیروزی در پی عملیات بیت المقدس به وقوع پیوست و سبب بازپس‌گیری خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی ایران، سوم خرداد را به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نام‌گذاری کرده‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha