حضور لاوروف در سفارت ایران برای امضای دفتر یادبود شهید آیت‌الله رئیسی + فیلم

مسکو- ایرنا- «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) با حضور در اقامتگاه سفارت ایران در مسکو، دفتر یادبود شهیدان خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و هیات همراه وی در سانحه هوایی بالگرد را امضا و به آنها ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، این دفتر یادبود با هدف گرامیداشت یاد شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، بعدازظهر چهارشنبه در رزیدانس سفارت ایران در مسکو گشوده شده است.

حضور لاوروف در سفارت ایران برای امضای دفتر یادبود شهید آیت‌الله رئیسی + فیلم

آنچه لاوروف در دفتر یادبود شهدای سانحه هوایی ایران نوشت

وزیر امور خارجه روسیه با حضور در رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در دفتر یادبود شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و همراهان وی یادداشتی نوشت که متن آن را سفارت ایران در کانال تلگرامی خود منتشر کرد. لاوروف در این دفتر یادبود نوشت:‌ "عمیقا از خبر جان باختن غم انگیز رئیس جمهور ابراهیم رییسی و امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و سایر مقامات دولتی ایران در اثر سقوط بالگرد متاسف و ناراحت شده ام. 
 دیدارهای خود با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را به خوبی به یاد دارم. آنها میهن پرستان واقعی کشور و مردم خود بودند و برای تقویت مشارکت راهبردی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی کردند.
 به خانواده های قربانیان تسلیت می گویم.  برایشان آرزوی استقامت دارم.  اطمینان دارم که مردم خردمند ایران این آزمون را با افتخار پشت سر خواهند گذاشت و به توسعه همه جانبه کشور خود ادامه خواهند داد."

علاوه بر آن مقام‌های مختلف دولتی روسیه از جمله کنستانتین کاساچوف معاون شورای فدراسیون روسیه، باباکوف معاون دومای دولتی روسیه، دریادار زادورین نماینده وزیر دفاع روسیه، تنی چند از نمایندگان دوما، نماینده استاندار تومسک و جمعی از شخصیت‌های مذهبی و علمی مانند نماینده آیت الله سیستانی، ایران‌شناسان و اساتید دانشگاه‌های روسیه برای امضای دفتر یادبود در محل رزیدانس سفارت حاضر شدند.

همچنین جمع زیادی از سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورها مقیم مسکو با حضور در این آیین، وقوع این حادثه تلخ را تسلیت گفتند.

در این مراسم همچنین کشورهای تونس، بنین، قطر، کره جنوبی، سیرالئون، اکوادر، ویتنام، اندونزی، اردن، کامبوج، اریتره، پاناما، قزاقستان، عراق، پاکستان، موریتانی، لبنان، برزیل، فلسطین، ارمنستان، تاجیکستان، امارات، فلیپین، الجزایر، سوریه، تایلند، اندونزی، بولیوی، ترکیه و سودان در سطح سفیر و کشورهای هند، گینه، کنیا، مصر، چین، بورکینافاسو و کلمبیا نیز در سطح نمایندگان سیاسی یا وابستگان نظامی در این مراسم حضور پیدا کرده و ضمن ادای احترام، دفتر یادبود مذکور را امضا کردند.

دفتر یادبود شهدای سانحه هوایی، روز پنجشنبه نیز در مسکو گشوده خواهد بود.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha