۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85485112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: کشتارهای جنین عزم ملت و مقاومت ما را نمی‌شکند

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای تاکید کرد: کشتاری که صهیونیست‌ها در شهر جنین در کرانه باختری مرتکب شدند، عزم ملت فلسطین و مقاومت را نمی‌شکند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از عربی۲۱، جنبش حماس اعلام کرد که کشتار رژیم صهیونیستی در شهر جنین عزم ملت ما را نمی‌شکند و مقاومت ما در کرانه‌ باختری ادامه دارد، هر چند بهای آن زیاد باشد.

این جنبش تاکید کرد: به نیروهای مقاومت در جنین و اردوگاه آن و همچنین کرانه‌باختری و غزه درود می‌فرستیم که با ماشین جنگی رژیم جنایتکار صهیونیستی مقابله می‌کنند.

حماس افزود: مبارزان فلسطینی از سرزمین و مقدسات خود دفاع می کنند.

بازداشت بیش از ۸ هزار فلسطینی از هفتم اکتبر

از سوی دیگر، باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر ۱۵ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند، با احتساب این تعداد، آمار بازداشت‌ها در این منطقه از هفتم اکتبر تاکنون به ۸ هزار و ۸۱۵ نفر رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه با یورش به شهر جنین در کرانه باختری، هفت شهروند فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در این یورش ۱۰ شهروند فلسطینی هم زخمی شدند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی همچنین امروز به مناطق مختلفی در کرانه‌باختری یورش بردند.

این در حالی است که مبارزان فلسطینی در جریان درگیری با اشغالگران، یک بولدوزر رژیم صهیونیستی را در شهر طوباس واقع در شمال شرق کرانه‌باختری منفجر کردند.

اشغالگران به منطقه سنجل در شمال شهر رام‌الله نیز یورش برده و تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

برخی رسانه‌ها تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد اشغالگران در جریان این یورش، تعدادی از منازل فلسطینی را تخریب کردند.

همزمان با جنگ ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته است، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش‌های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش‌ها و درگیری‌های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله‌ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها است.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت بهداشت نوار غزه روز دوشنبه همزمان با دویست و بیست و هفتمین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، از افزایش شمار شهدا به ۳۵ هزار و ۵۶۲ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین شمار آخرین آمار زخمی‌ها را نیز ۷۹ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha