راه‌اندازی مرکز دیسپاچینگ در راستای ارتقای بهره‌وری مصرف آب

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در راستای ارتقای بهره‌وری مصرف آب، مرکز دیسپاچینگ ملی آب کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "هاشم امینی" امروز (دوشنبه) در همایش ملی بهره وری ایران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: ۱۰ استان کشور در گام نخست به مرکز دیسپاچینگ ملی آب متصل خواهند شد.
وی راه اندازی این مرکز را در بهره وری آب بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این مرکز به توزیع مناسب آب کمک خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، کارنامه وزارت نیرو در حکمرانی مناسب بخش آب و برق را درخشان توصیف کرد که بهره وری در آن مورد تاکید جدی است.
امینی، نیروی انسانی شاغل در شرکت‌های آب و فاضلاب را حدود ۶۰ هزار نفر برشمرد که به طور شبانه روز در حال تامین آب شرب و بهداشت برای مردم هستند.
وی ادامه داد: بیلان آب کشور حدود ۱۰۰ میلیارد متر مکعب است که حدود ۹ میلیارد آن به بخش شرب و بهداشت اختصاص دارد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خطرنشان کرد: شاه کلید موفقیت در کشور، بهره ور شدن و ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های مختلف است.
وی، توجه به عامل انسانی در بهره‌ور شدن را بسیار مهم توصیف کرد که باید به آن جدی تر نگاه کرد.
امینی، میزان تحقق جمعیت تحت پوشش شبکه آب در پایان برنامه ششم را ۹۹.۹ درصد در بخش شهری و نزدیک به ۹۰ درصد در بخش روستایی ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تحقق بهره‌مندی جمعیت روستایی از شبکه آب، طرح جهاد آبرسانی در وزارت نیرو تشکیل شد.
امینی ادامه‌داد: با تشکیل این جهاد، جمعیت تحت پوشش روستایی که ۸۶ درصد بود با بهره برداری از پنج‌هزار روستا که به‌تازگی اتفاق افتاد به ۹۰ درصد نزدیک شد.


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امسال با تحت پوشش قرار گرفتن پنج هزار روستا به شبکه آب، درصد روستاهای برخوردار از این نعمت به ۹۰ درصد خواهد رسید.
وی شاخص برخورداری از شبکه فاضلاب شهری را ۵۵ درصد عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آبفای کشور به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و از طراحی هفت محور در بخش آب و فاضلاب در این برنامه خبر داد.
 وی، کاهش بهای تمام شده خدمات با ۷۱ پروژه را یکی از این محورها دانست و ادامه‌داد: تدوین و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب با ۶۷ پروژه از محورهای دیگر برنامه است.
امینی، ارتقای بهره وری منابع انسانی و اداری با ۵۷ پروژه، شناسایی مسائل مهم و اولویت دار با ۴۸ پروژه، جهت دهی و مناسب سازی دانش بنیان ها با ۳۵ پروژه و نیز استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه بهره وری بخش آب با ۲۵ پروژه را دیگر محورها عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، یکی از اقدام های مهم وزارت نیرو را توسعه استفاده از پساب به جای آب متعارف برشمرد و گفت: بر این اساس آب متعارف از صنایع آب بر حذف شده و  پساب جایگزین خواهد شد.
وی از تلاش برای ایجاد سامانه تله متری و اسکادا خبر داد که موجب توزیع بهینه آب خواهد شد.
امینی گفت: سامانه های GIS محور در بخش آب توسعه داده می شود تا مردم راحت‌تر خدمات را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، همایش ملی بهره‌وری ایران امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور مسئولان در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.
در این همایش سخنرانان به بحث و بررسی مسائل مختلف از جمله رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره‌وری، ارتقای بهره‌وری مبتنی بر مشارکت مردم و تحقق شعار سال خواهند پرداخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha