اخبار رسمی در قالب اطلاعیه هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود

تهران - ایرنا - ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه شماره ۳ درخصوص آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری اعلام کرد که اخبار رسمی در قالب اطلاعیه هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، در اطلاعیه ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر آمده است: با توجه به نشر اخبار از منبع برخی رسانه‌های محلی مبنی بر رسیدن امدادگران به بالگرد حامل رئیس جمهوری، خلاف واقع بوده و صرفا گمانه‌زنی است. اخبار رسمی در قالب اطلاعیه هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: به دلیل حساسیت شرایط در منطقه وقوع حادثه و برای سرعت بخشیدن به عملیات جست‌وجو در شب، تعداد تیم‌های امدادی به ۶۵ تیم افزایش پیدا کرد.

همچنین اعلام آماده‌باش هلال‌احمر به نیروهای امدادونجات در استان‌های مجاور آذربایجان شرقی و تقویت توان عملیاتی در روستای اوزی، نزدیک‌ترین محل احتمالی به وقوع حادثه داده شده است.

با توجه به فرارسیدن شب، عملیات جست‌وجو و امدادونجات با استفاده از بالاترین ظرفیت و تمامی امکانات در حال انجام است.

اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در توضیحاتی از جزئیات وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور گفت: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند اما به دلیل شرایط سخت آب و هوایی، ممکن است تا زمان رسیدن به بالگرد کمی زمان نیاز باشد.

وی ادامه داد: پس از افتتاح سد قیز قلعه‌سی که با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان، رئیس جمهور با همراهان خود با چند بالگرد در حال بازگشت از منطقه بود که یکی از بالگردها به دلیل شرایط بد جوی ناچار به فرود سخت می‌شود.

وحیدی افزود: گروه های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است تا رسیدن به منطقه نیاز به زمان باشد، کارها در دست کنترل است گروه های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha