۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85481937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه ادبیات کارآفرینی در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از خلاهای مهمی که سعی کردیم در دولت سیزدهم آن را جبران کنیم توسعه ادبیات کارآفرینی است که نهادی تولی‌گری آن را برعهده نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمود کریمی بیرانوند» امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) در نخستین جلسه «هیات امنای ملی کانون کارآفرینان برتر رسمی» کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و مدیران این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۸۹ مصوبه‌ای در شورای عالی اشتغال تصویب شد که وزارت تعاون دستورالعملی برای تشکیل کانون کارآفرینان برتر رسمی استانی و ملی را تدوین و آن را تشکیل دهد.

معاون وزیر کار افزود: علی‌رغم اینکه پیشرفت‌هایی در سال‌های گذشته انجام شد، اما به هیچ عنوان به سرانجام نرسید تا اینکه در آذر ماه سال ۱۴۰۱ اساسنامه‌ای که نزدیک به یک سال روی جزییات کار کارشناسی شده را رونمایی کردیم. اساسنامه‌ای که هم بتواند نیازهای گفتگوی بین بخش خصوصی در حوزه کارآفرینی و حاکمیتی را برطرف هم به حوزه اجرا کمک کند.

وی ادامه داد: این اساسنامه توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ و با همکاری وزارت کشور و استانداران، احکام همه اعضای کانون‌های استانی در ۳۱ استان کشور امضا شد. مهم‌ترین اهدافی که ما در تشکیل این کانون ملی داریم این است که کانون کارآفرینان برتر رسمی تنها تشکل کارآفرینی مورد تایید و دارای شخصیت حقوقی قانونی است.

کریمی بیرانوند گفت: این تشکل می‌تواند مشاور، کمک‌کننده و تسهیل‌کننده حاکمیت باشد، دخالت بخش خصوصی و مردمی را اقتصاد افزایش دهد، تعامل بخش خصوصی و حاکمیتی را زیاد کند و در واقع اتاق فکری برای توسعه زیست‌بوم کارآفرینی باشد نه صرفاً اشتغال‌زایی.

وی تاکید کرد: یکی از خلاهای مهمی که مدت‌ها وجود داشت و سعی کردیم در این دولت آن را کنیم توسعه ادبیات کارآفرینی است که نهادی تولی‌گری آن را برعهده نمی‌گیرد. همت بخش خصوصی و استقبال خوبی که دستگاه‌های حاکمیتی مانند وزارت صمت، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و همکاران و معاونان وزیر تعاون از این کانون داشتند، نشان می‌دهد که حاکمیت در این مورد جدی است و با جدیت خاص موضوعات مربوط به کارآفرینی را پیگیری می‌کند.

معاون وزیر کار ادامه داد: در یک سال اخیر برای کانون کارآفرینان رسمی در سطح ملی شناسه حقوقی اخذ کرده‌ایم که در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. ما برای اینکه بتوانیم مسائل مربوط به کارآفرینی را جا بیندازیم این است که تشکلی از جنس کارآفرینی در کنار حاکمیت باشد و با او همکاری کند. پیشنهاد ما این است که اساسنامه کانون کارآفرینان برای تصویب به صورت لایحه به مجلس ارسال شود.

به گزارش ایرنا، صبح امروز نخستین جلسه هیات امنای ملی کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور در وزارت تعاون با حضور وزیر تعاون، معاونان وزیر تعاون، تعداد زیادی از کارآفرینان و معاونان دستگاه‌های اجرایی دیگر برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha