نیمی از مراجعان سازمان‌ها در کرمان مراحل کار اداری را نمی‌شناسند

کرمان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به مطالعات انجام گرفته از دستگاه‌های اجرایی این استان گفت: براین اساس ۵۰ درصد مراجعه کنندگان از مراحل کار اداری اطلاعی ندارند و ۳۱ درصد مراجعه کنندگان رضایتمندی بالا از نحوه ارائه خدمت نداشتند.

به گزارش ایرنا، "محمدرضا وحیدی" عصر شنبه در نشست شورای راهبری توسعه و تحول اداری استان کرمان افزود: بنا داریم امسال برنامه ریزی منسجمی برای این موضوع داشته باشیم و ضرورت دارد اصلاح رویه ها و نظارت بر نحوه اجرای خدمات را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به مطالعات استان کرمان متوسط دفعات مراجعه کنندگان برای دریافت هر خدمت پنج مرحله بوده است تا افراد خدمت نهایی را دریافت کنند.

دبیر شورای راهبری توسعه و تحول اداری استان کرمان عنوان کرد: ۲۰دستگاه اجرایی با بیشترین مراجعه کننده باید خدمات میز خدمت خود را تدوین کنند.

وی افزود: کمیته امداد، صمت، ثبت اسناد، مالیاتی، اداره کار، تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی، جهادکشاورزی، بهزیستی، سیستم اداری دادگستری، علوم پزشکی و شهرداری، راه و شهرسازی، اوقاف، بنیاد شهید، منابع طبیعی، آموزش و پرورش، راهداری، استانداری، فرمانداری و بنیاد مسکن بیشترین ارباب رجوع سیستم اداری را دارند.

وی گفت: در میز این دستگاه ها بایستی فضای دستگاه اجرایی برای مراجعه افراد فراهم شود و این مکان باید در بهترین نقطه قرار گیرد و اطلاع رسانی جامعی در خصوص چگونگی انجام خدمت تهیه و تدوین شود.

وی یادآور شد: رتبه کسب و کار استان کرمان ارتقا یافته و برای برنامه ریزی برای رشد اقتصادی هشت درصدی استان لازم است که نحوه ارائه خدمت در دستگاه های اجرایی تغییر کند و در این خصوص ضرورت دارد که اولویت خدمات در ۲۰ دستگاه پر ارباب رجوع در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: بازدیدهای محسوس و نامحسوسی در این زمینه شکل می گیرد و همچنین ضمن نظرخواهی از مردم، نتیجه این تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید و به این منظور کار برگی برای خدمات دستگاه های ۲۰ گانه تدوین می کنیم.

وی یادآور شد: درخواست می شود بازدید مدیران از دستگاه های اجرایی که در دستور کار مقامات استانی و کشوری است، از میز خدمت صورت گیرد زیرا فعالیت این میز نشان دهنده وضعیت خدمت رسانی به ارباب رجوع است.

وحیدی بیان کرد: دستگاه های اجرایی ظرف مدت یک ماه میز خدمت خود را راه اندازی و یا آن را ارتقا دهند زیرا بازدیدها از پایان خرداد به صورت محسوس و نامحسوس آغاز می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۶ برنامه توسعه در استان کرمان مصوب کردیم که برخی از برنامه ها باید در شورای راهبری تحول اداری مصوب و پیگیری شود و در این زمینه ما باید در دستگاه های پر ارباب رجوع میز خدمت را تشکیل دهیم تا مراجعه کننده در این دستگاه ها سرگردان نشود و به آنان خدمت ارائه دهیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ابراز داشت: باتوجه به اینکه خدمات در دستگاه های اجرایی ارتقا یافته و برای اینکه ما به اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست یابیم، بایستی میز خدمت حضوری دستگاه ها را در مقایسه با سنوات گذشته ارتقا دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ماده ۳۷ قانون خدمات مدیریت کشوری تمامی دستگاه های اجرایی را موظف کرده با هدف بهبود کمیت و کیفیت خدمات، اطلاع رسانی لازم را داشته و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و تا حد مقدور حذف مراجعه حضوری را داشته باشیم و یا اینکه فرایند خدمات حضوری آنها مشخص باشد.

وحیدی افزود: در این خصوص کمیته ها برای میز خدمت حضوری به دستور استاندار کرمان تشکیل شد که این کمیته ها متشکل از دفتر بازرسی استانداری، سپاه، بسیج، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های اجرایی ذی ربط است.

همچنین در این نشست فعال سازی میز خدمات حضوری دستگاه های پر ارباب رجوع، تبیین اصلاح رویه و خدمات دستگاه های اجرایی و تدوین نظام نامه سازمان ملی بهره وری، برنامه های اولویت دار این حوزه استان و آموزش مدیران و کارکنان استان به عنوان سیاست گذاری استان در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha