۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۱۱
کد خبر: 85481459
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: تعدد سامانه‌ها به گره کار مردم تبدیل شده است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: تعدد سامانه‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی به جای رفع مشکلات مردم، به مشکلی و گرهی جدید برای کار آنان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای راهبری توسعه و تحول اداری استان کرمان افزود: گاهی سامانه ها و دستگاه ها به یکدیگر متصل نیست و این موضوع گرفتاری مردم را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: در این زمینه مدیران یک دور به عنوان منتقد، روش ها و فرایندها را بازنگری کنند کار دشواری نیست اما می تواند به رفع مشکلات مردم کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: ۵۰ درصد مردم از خدمات دستگاه های اجرایی و روش های آن اطلاعی ندارند که رقم بسیار بالایی است و به هر شکلی باید به رفع این مشکل کمک کنیم.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۳۰ درصد مراجعه کنندگان از خدمات دهی دستگاه های اجرایی رضایتمندی بالایی ندارند.

فداکار عنوان کرد: باید سیستم راهنمایی خوب در دستگاه های اجرایی استان کرمان ایجاد شود، زیرا بخشی از مراجعه کنندگان شاید نتوانند از سیستم هوشمند استفاده کنند لذا هر ۲ مورد باید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه ها مراجعه مردمی چندانی ندارند گفت: وجود میز راهنما در برخی دستگاه ها ضروری است و بخشی از مشکل مردم را رفع می کند و گره بسیاری را می گشاید.

وی یادآور شد: برخی از این اقدامات برای رهنمایی و کمک به مراجعه کنندگان هزینه چندانی ندارد و فقط باید ضمن توجه به نیروی انسانی و نظارت شود، در این زمینه برخی دستگاه ها در دیگر استان ها حتی حاضر به راهنمایی مراجعه کنندگان نیستند و برخی جاها برچسب (سوال نفرمایید) نصب شده که ما در استان کرمان باید برعکس آن عمل کنیم.

استاندار کرمان افزود: گاهی گیر کار مردم فقط یک پاسخ است اما نوع برخورد و راهنمایی اولیه می تواند گره گشای کارهای مراجعه کننده باشد.

ضرورت ارتقای بهره وری در دستگاه‌های اجرایی

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان کرمان تلاش کنند تا این استان امسال رتبه خوبی در حوزه بهره وری کسب کند گفت: زمانی رقم قبض برق ما بالا می رود باید اصلاحاتی در مصرف انجام دهیم اما گاهی برخی ادارات حتی به آن فکر هم نمی کنند، در این زمینه برخی غیر ضروریات را می توان مدیریت و حذف کرد.

فداکار در ادامه با اشاره به هزینه نگهداری ماشین آلات ادارات و راهکارهای کاهش این هزینه تصریح کرد: گاهی خرابی شیر آب در برخی دستگاه ها ۲ سال طول می کشد و برخی ساختمان های اداری استان حتی ریزش کرده و اقدامی برای رفع آن نمی شود.

چالش‌های حوزه انرژی

وی با اشاره به چالش های حوزه انرژی در تابستان و زمستان‌ها گفت: انرژی حوزه مهمی است که کاستی‌های آن گاهی خود را نشان می دهد و در این زمینه مدیران قبض برق را کنترل کنند زیرا ما باید در مورد تامین انرژی میلیون ها انسان پاسخگو باشیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران و افراد فعال درون دستگاه های اجرایی خودشان می توانند بهترین منتقد باشند تصریح کرد: ارزیابی های سازمان مدیریت را کنار بگذارید و با وجدان کاری به این بخش ورود کنید و در این زمینه تجربه موفق خود را برای دیگران بازگو کنید.

ارتقای آموزش‌ها برای مدیران ضروری است

وی اضافه کرد: نکته دیگر آموزش است و مدیران در خصوص تمامی حوزه ها به ویژه قوانین جدید مطالعه داشته باشند و نگذارند اطلاعات دستگاه‌ها و افراد راکت بماند.

فداکار افزود: آموزش برای مدیران امری ضروری است و در این زمینه اطلاعات ما باید به عنوان یک ضرورت روزانه به روز شود. مدیران در حوزه آموزش، بهره وری و خدمات دهی با نگاه خود انتقادی وارد عمل شوند و سپس ببینید که چه اتفاقاتی در حوزه کاری شما می‌افتد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha