زمینه اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر در ارومیه فراهم شد

ارومیه - ایرنا - فرماندار ارومیه گفت: سهم اشتغال زایی برای شهرستان ارومیه ۹ هزار و ۹۷۵ نفر بود که این سهمیه با تحقق ۱۲۴.۵ درصدی به ۱۲ هزار و ۴۲۷ نفر افزایش یافت.

غلامحسین عماری شامگاه شنبه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه افزود: سهمیه ابلاغی به ارومیه امسال هزار نفر بیشتر از سال گذشته است که باید برای تحقق این امر با تعامل همه دستگاهها تلاش شود و ۱۰ هزار و ۹۳۶ نفر تعهد شهرستان ارومیه برای سالجاری است.

فرماندار ارومیه با اشاره به طرح های محرومیت زدایی به عنوان یکی از مهمترین سیاستهای دولت سیزدهم افزود: در شهرستان ارومیه اقدامات مهمی در این زمینه با همت استاندار آذربایجان غربی آغاز شده است و در مناطقی چون کوی سالار، دین پرست و لاله هدف اولیه در اجرای این اقدام مهم بوده اند.

عماری با اشاره به آغاز بهره برداری از چند طرح با حضور وزیر کشور در این مناطق در هفته گذشته اظهار کرد: ادامه این طرح ها در منطقه بادکی و سایر نقاط محروم در ارومیه محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: احداث سالن ورزشی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مرکز جامع سلامت با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این مناطق در سطحی بسیار بالا و سبکی جدید برای اولین بار در کشور در حال اجراست که نمونه ای از اقدامات مهم دولت در این راستاست.

فرماندار ارومیه با اشاره به احداث پارک و مرکز فرهنگی در منطقه بادکی بیان کرد: محله سوم که تحت پوشش خدمات محرومیت زدایی خواهد بود به زودی ابلاغ می شود و سه سالن نیز برای معلولان و جانبازان در روزهای اخیر افتتاح و این قشر هدیه شد.

وی اظهار کرد: نهضت ملی مسکن هم از موارد مورد توجه دولت است و نیاز به همکاری و مجاهدت‌های بسیار است و بنیاد مسکن و بخشداران باید همراهی لازم را داشته باشند چرا که مسکن نیاز اولیه همه ایرانیان است.

عماری با اشاره به اینکه توجه به مشارکت مردم در امورات جامعه از مطالبات رهبر معظم انقلاب است بیان کرد: حضور بیش از ۲ هزار نفر داوطلب در قالب جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان ارومیه نمونه ای از مشارکت مردم در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیتهای خوبی در بحث صنایع دستی و گردشگری شهرستان ارومیه وجود دارد گفت: معرفی این ظرفیتها در دستور کار است و در زمینه بافت تاریخی این شهرستان هم اقدامات خوبی در دست اقدام است.

عماری ادامه داد: در زمینه حاشیه نشینی و توسعه شهرستان ارومیه مشکلاتی وجود داشت که با رایزنی های انجام شده با شهرداری و سایر ادارات رویدادهای خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برای عبور از مشکلات نیازمند بهره گیری از جوانان خلاق هستیم اظهار کرد: پارک علم و فن آوری ظرفیتی خوبی در این زمینه است و تنوع تولیدات و خدمات شرکتهای دانش بنیان میتواند ظرفیتی مطلوب برای همه دستگاههای استان و شهرستان ارومیه باشد.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: در طول ۴۵ سال گذشته هر زمان که مردم و جوانان در صحنه بودند ما شاهد شکوفایی و درخشش نظام اسلامی بودیم و این شرکتهای دانش بنیان زمینه ای برای پیشرفت در عرصه تولید و خدمات رسانی هستند.

به گزارش ایرنا شهرستان ارومیه دارای یک میلیون و ۴۰ هزار نفر جمعیت(طبق سرشماری سال ۱۳۹۵) و ۶۱۱ روستاست، بیشترین میزان روستاهای استان در ارومیه واقع شده اند، بخش مرکزی ارومیه با ۹ دهستان و ۲۸۸ روستا و ۱۴۵ هزار نفر جمعیت طبق امار سال ۱۳۹۵ بزرگترین بخش این شهرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha