فرماندار: روند مقاوم سازی خانه های روستایی در ارومیه تسهیل می شود

ارومیه - ایرنا - فرماندار ارومیه گفت: مقاوم سازی منازل روستایی شهرستان ارومیه از نیازهای اساسی است و در این راستا طی تعامل با بانک‌ها و بنیاد مسکن این روند تسهیل و تسریع می شود.

به گزارش ایرنا غلامحسین عماری یکشنبه شب در نشست بررسی چالش‌های حوزه مسکن روستایی شهرستان ارومیه که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن و معاونان وی و بخشداران ارومیه برگزار شد، افزود: آسیب شناسی علل کندی مقاوم سازی منازل روستایی در روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ارومیه باید انجام شود و نظارت و کنترل در این زمینه لازم است.

وی اضافه کرد: آماده هستیم تا با مدیران عامل بانک‌ها در این زمینه تعامل و گفت و گو شود تا مساله اعطای روند تسهیلات تسریع و تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آمارهای بنیاد مسکن در این زمینه شهرستان ارومیه رتبه خوبی در استان ندارد، گفت: روند اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان تا ۱۵روز دیگر بررسی و تصمیمات بعدی در نظر گرفته شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: مقرر شده برای تسهیل امور روستاییان استقرار یک کارشناس از بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده و تسهیل روند کار و مدیریت هزینه های رفت و امد روستاییان به شهر در بخش ها حضور یابد.

فرماندار: روند مقاوم سازی خانه های روستایی در ارومیه تسهیل می شود

محرومیت زدایی در روستاهای ارومیه با جدیت پیگیری می شود

فرماندار ارومیه با اشاره به طرح بازنگری طرح هادی در ارومیه گفت: بازنگری طرح‌های هادی با هدف رفع محرومیت، فراهم‌ کردن زمینه توسعه و شتاب‌ بخشی به بهسازی سکونت‎گاه‌ها انجام می‌شود و در ارومیه این طرح با جدیت در حال پیگیری است.

عماری با اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی را باید از روستا آغاز کرد و این یک راهبرد است، افزود: طرح هادی روستاها بستر توسعه روستایی است و هر چه سطح زندگی و بهره‌مندی مردم در روستاها ارتقا پیدا کند از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی در زمینه طرح بازنگری در ۲۰ روستای ارومیه بیان کرد: توسعه فضای ورزشی و آموزشی در روستاها سبب ماندگاری مردم در روستاها می‌شود و نباید از آن غفلت کرد.

فرماندار: روند مقاوم سازی خانه های روستایی در ارومیه تسهیل می شود

۸۵۸ نفر در ارومیه واجد شرایط برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی هستند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: از مجموع سه هزار و ۷۰۹ سهمیه دریافت تسهیلات بانکی در ارومیه ۲ هزار و ۱۰۰ نفر یعنی ۵۸ درصد به بانکها معرفی شدند که با درخواست ۸۵۸ نفر که شامل ۲۳ درصد کل در خواست دهندگان است، موافقت شد.

علیرضا مقدم بیان کرد: طرح مقاوم سازی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان در دست اجراست و سهمیه هر روستا به دهیاران ابلاغ شده تا در این زمینه فرهنگسازی و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در زمینه مقاوم سازی منازل روستایی نباید از ظرفیت خیرین و حساب ۱۰۰ امام (ره) غافل شد چرا که افرادی کم توان در روستاها هستند که مورد حمایت باشند.

رضا منافی رییس بنیاد مسکن شهرستان ارومیه نیز در این جلسه در زمینه طرح بازنگری طرح هادی در روستاها گفت: در ارومیه بیش از ۱۰۰طرح شامل این طرح بازنگری هستند ولی در سفر استاندار آذربایجان غربی بر اجرای این طرح در ۲۰ روستا تاکید شده است که ۱۵ مورد انجام شده و ۲ مورد(نجف آباد و هشتیان با تامین اعتبار از محل تن خواه امسال) در حال اجراست و سه مورد دیگر به علت مشکل آب هنوز آغاز نشده که پیگیر رفع مسأله آب هستیم.

به گزارش ایرنا شهرستان ارومیه دارای یک میلیون و ۴۰ هزار نفر جمعیت(طبق سرشماری سال ۱۳۹۵) و ۶۱۱ روستاست، بیشترین میزان روستاهای استان در ارومیه واقع شده اند، بخش مرکزی ارومیه با ۹ دهستان و ۲۸۸ روستا و ۱۴۵ هزار نفر جمعیت طبق امار سال ۱۳۹۵ بزرگترین بخش این شهرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha