دانش آموزان نگران صدور کارت/آموزش پرورش می گوید جای نگرانی نیست + فیلم

یاسوج- ایرنا- تأثیر معدل در کنکور امسال، ۵۰ درصد است و این مهم سبب شده که داوطلبان کنکور به فکر ترمیم نمره خود باشند . آزمون ترمیم نمره از فردا یکشنبه در سراسر کشور برگزار می‌شود با این وجود برخی والدین دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد از صادر نشدن کارت ورود به جلسه حوزه امتحانی و مشخص نبودن حوزه های امتحانی نگران هستند.

به گزارش ایرنا، آزمون ترمیم نمره برای داوطلبانی است که در سامانه‌های آموزش‌وپرورش سابقه تحصیلی دارند و بعد از سال ۸۴ دیپلم گرفته و یا مدرک پیش‌دانشگاهی را بعد از سال ۹۱ اخذ کرده‌اند؛ این آزمون فرصتی برای ارتقاء نمره این دسته از داوطلبان است.

با توجه به این‌که از سال ۱۴۰۱ تاثیر سوابق تحصیلی به‌صورت قطعی در کنکور مطرح شد، آزمون ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی اهمیت بیشتری پیدا کرد.

سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ تاثیر ۵۰ درصدی دارد و برخی از فارغ التحصیلان نظام آموزشی گذشته که قصد دارند سابقه تحصیلی آنها منظور و در عناوین درسی گذشته که نمره کسب کرده‌اند، نمره قبلی را ارتقاء دهند، باید نسبت به ترمیم نمره اقدام کنند بنابراین فارغ التحصیلان یک بار در هر عنوان درسی می توانند نسبت به ترمیم نمره اقدام کنند.

با این وجود برخی والدین دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد از صادر نشدن کارت ورود به جلسه حوزه امتحانی و مشخص نبودن حوزه های امتحانی نگران هستند.

یکی از والدین دانش آموزان یاسوجی گفت: فرزندم هنوز کارت ورود به جلسه نگرفته است.به کافی‌نت مراجعه می کنیم می‌گویند باید به آموزش و پرورش بروید و بین آموزش و پرورش و کافی‌نت پاس کاری می شویم.

یکی دیگر از والدین افزود: سامانه صدور کارت برای داوطلبان ترمیم معدل بالا نمی‌آید و مشکل آن برطرف نشده است و فردا یکشنبه هم اولین امتحان دانش‌آموزان است.دانش‌آموزان ما سرگردان هستند معلوم نیست باید به کجا مراجعه کنیم، استرس و اضطراب زیادی به آن‌ها وارد شده است.

یکی دیگر از والدین گفت: وقتی آموزش و پرورش از عهده صادرکردن یک کارت برنمی‌آید چگونه ادعا دارد که می‌تواند کنکور را برگزار کند! چرا این آزمون‌ها را دست سازمان سنجش نمی‌دهند، چه کسی باید مشکل این مردم را برطرف کند.

یکی دیگر از والدین بیان کرد: فردا ساعت ۷صبح دانش آموزان ما باید در حوزه امتحانی حضور داشته باشند اما هنوز حوزه امتحانی مشخص نیست و همه نگرانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش‌آموزان و داوطلبان از حضور در امتحان‌نهایی محروم نخواهد شد بنابراین هیچ دانش‌آموزی با عدم دریافت کارت از حضور در جلسه امتحان محروم نمی‌شود.

محمد جمالی افزود: دانش‌آموزان به مدارس خود مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان ترمیم نمره تا دوساعت آینده از طریق سامانه my.medu.ir کارت خود را دریافت کنند. چنانچه دانش‌آموزی نتوانست کارت خود را دریافت کند با کارت شناسایی به حوزه‌ها مراجعه کرده و سر جلسه امتحان حضور پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این جهت جای هیچ‌گونه نگرانی، دغدغه و اضطراب برای داوطلبان عزیز وجود ندارد. حوزه امتحانی در شهرستان‌ها و شهر یاسوج مشخص است.

به گزارش ایرنا، نمرات ایجاد سابقه و ترمیم صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی‌شود لذا ترمیم نمره صرفاً برای ایجاد سابقه و ملاک پذیرش در آموزش عالی لحاظ می‌شود. همچنین در ترمیم نمره، بیشترین نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می‌شود.

در کهگیلویه و بویراحمد ،۶ هزار و ۳۰۰ نفر برای ترمیم نمره در امتحان روز یکشنبه شرکت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha