واگذاری غیرممکن؛ داستان تکراری مالک تراکتور برای فرار از فشار هواداران

تهران- ایرنا- مالک باشگاه تراکتور تبریز برای فرار از فشار هواداران، تصمیم به فروش این باشگاه گرفته است.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال تراکتور تبریز در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان مس رفسنجان بود که در نهایت با شکست یک بر صفر در پایان ۱۲۰ دقیقه نتیجه را در مقابل هواداران پرشور تبریزی به مس واگذار کردند.

با توجه به اینکه تراکتور در لیگ برتر شانسی برای کسب عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی نداشت، قهرمانی در جام حذفی آخرین شانس این تیم برای کسب جام و کسب سهیمه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا بود اما تی‌تی‌ها نتوانستند به این امر دست پیدا کنند و باید این فصل را بدون جام به پایان برسانند.

تنها شانس این تیم برای کسب سهمیه سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا این خواهد بود که بتوانند در لیگ برتر جایگاه سومی سپاهان را بدست بیاورند یا سپاهان بتواند به عنوان قهرمانی جام حذفی دست پیدا کند و به این ترتیب این تیم در صورت ماندن در رتبه چهارم در پایان فصل می‌تواند سهمیه آسیا را بدست بیاورد.

واگذاری غیرممکن؛ داستان تکراری مالک تراکتور برای فرار از فشار هواداران

این شکست باعث عصبانیت شدید هواداران پرشور تبریزی از مالک، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان تراکتور شد و با شعارهای خود در ورزشگاه یادگار امام (ره)، خیلی واضح این اعتراض خودشان به کسب نتایج ضعیف را به گوش مسئولین باشگاه رساندند. بعد از پایان این دیدار در نیمه شب اخباری از رسانه‌ها به گوش رسید که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور قصد دارد در پایان فصل این باشگاه را واگذار کند. زنوزی نزدیک به ۷ سال است که مالکیت باشگاه تراکتور را در اختیار دارد و در این سال‌ها حتی با وجود خرید بازیکنان و مربیان بزرگ و نام‌آشنا فقط توانسته یک قهرمانی در جام حذفی را بدست بیاورد. او در طول مالکیت باشگاه تراکتور ۷ مدیرعامل و ۱۵ سرمربی را به خدمت گرفته است.

باشگاه تراکتور بعد از این اتفاقات طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران باشگاه تراکتور، ظهر امروز ۲۸ اردیبهشت برگزار شد و با توجه به شرایط موجود تصمیم به واگذاری سهام باشگاه براساس قیمت کارشناسی شده گرفت. طبق اعلام مجمع سهامداران، متقاضیان می‌بایست درخواست‌های خود را طی مدت ۱۵ روز به دفتر باشگاه ارائه نمایند.»

واگذاری غیرممکن؛ داستان تکراری مالک تراکتور برای فرار از فشار هواداران

شنیده می‌شود این مجمع بدون حضور زنوزی سهام‌دار اصلی برگزار شده که در این صورت اصلا این جلسه رسمیت نداشته است. سوال دیگری که در ذهن ایجاد می‌شود این بود که اگر زنوزی قصد واگذاری و فروش سهام را دارد چرا قیمت کارشناسی شده پایه‌ای برای این باشگاه تایین نکرده است؟

باشگاه تراکتور از متقاضیان خواسته که ابتدا قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند، در حالی که روند اصلی و قانونی واگذاری سهام باشگاه این است که ابتدا باید قیمت پایه کارشناسی شده منتشر شود تا پس از ثبت در روزنامه رسمی، واگذاری وارد فرایند مزایده شود تا در نهایت اگر اشخاص یا ارگان‌هایی قصد خرید دارند، بتوانند به صورت رسمی و قانونی اقدام کنند.

دقیقا ۲ سال پیش نیز، زمانی که تراکتور در وضعیت خیلی بحرانی‌تر از این فصل قرار داشت، مالک باشگاه اعلام کرد که قصد دارد تراکتور را واگذار کند، اما در نهایت هیچ اتفاقی صورت نگرفت و زنوزی اعلام کرد که هیچ مشتری‌ای حاضر به خرید باشگاه تراکتور نشده است. این روند واگذاری نیز بیشتر نشان می‌دهد که داستان تکراری ۲ سال پیش رخ خواهد داد.

واگذاری غیرممکن؛ داستان تکراری مالک تراکتور برای فرار از فشار هواداران

در آن زمان نیز وقتی زنوزی مدعی فروش سهام تراکتور شد، هر خریداری که برای خرید اقدام کرد پس از شنیدن قیمت مدنظر مالک باشگاه به سرعت انصراف خود را اعلام کرد. با این شرایط نیز بعید به نظر می‌رسد که مشتری برای تراکتور پیدا شود. حالا به نظر می‌رسد که این رفتار بیشتر اهرمی برای فرار از فشار هواداران خواهد بود، و این تصمیم احساسی بیشتر برای این است که زنوزی ناراحتی خود را نسبت به رفتار و شعارهای اخیر هواداران تراکتور نشان دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha