۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85478919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر فرهنگ: ۱۷ سینما در فارس آماده افتتاح است

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85478919
وزیر فرهنگ: ۱۷ سینما در فارس آماده افتتاح است

شیراز-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان فارس را خوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون ۱۷ سینما در شهرستان‌های مختلف فارس آماده افتتاح است و سالن‌ها در بسیاری از مناطق محروم در حال بازسازی و متناسب‌سازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه در آیین افتتاح نگارخانه سرو شیراز اظهار کرد: نیاز به راه‌اندازی نگارخانه در مجموعه مرکزی شهر شیراز به شدت احساس می‌شد و ما این نیاز را یک نیاز جدی تلقی می‌کردیم؛ خوشبختانه با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده این نگارخانه آماده شد و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر کلانشهر شیراز قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم هنرمندان و اهالی فرهنگ از این فرصت و از این مجموعه برای معرفی هر چه بهتر آثار خود استفاده کنند.

وی به بیان اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی برای تعالی جایگاه فرهنگ و هنر در استان پرداخت و گفت: با پشتکار استاندار فارس شاهد اقدامات قابل توجهی در این استان هستیم، دولت در ۲سفر استانی خود به فارس مصوبات خوبی داشت و پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن این مصوبات در حال انجام است.

اسماعیلی ابراز کرد: درصدد هستیم تا بخش عمده‌ای از این مصوبات را تا پایان چهار سال اول اجرایی و به مردم شیراز و استان فارس تقدیم کنیم.

وزیر ارشاد یادآور شد: وزارت هم تمام تلاش خود را برای مهیا شدن تجهیزات و به کارگیری استانداردهای سینمایی در استان‌ فارس به کار گرفته به گونه‌ای که هم‌اکنون سه سالن در حال آماده‌سازی است و به زودی افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی گفت: هدف وزارت این است که نیازهای زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر را برطرف کند.

خریداری محصولات هنری هنرمندان

استاندار فارس هم در این آیین گفت: برای به نمایش گذاشتن آثار هنری هنرمندان فارس نیاز به راه‌اندازی یک نگارخانه بود؛ با تلاشی که برای تحقق این امر انجام شد این نگارخانه در مدت کوتاهی راه‌اندازی شد.

محمدهادی ایمانیه ادامه داد: متولیان فرهنگی استان فضایی که در اداره‌کل ارشاد کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت را به زیبایی تبدیل به یک نگارخانه کردند؛ امیدواریم با این اقدام هنرمندان فرصت بیشتری برای عرضه آثار و هنرمندی خود پیدا کنند.

وی افزود: مقرر شده تعدادی از محصولات هنری توسط استان خریداری شود تا این کار تشویقی برای فعالیت هر چه بیشتر جوانان در این عرصه باشد، امیدواریم هنرمندان جوان از تجربه پیشکسوتان در این عرصه بهره ببرند.

افتتاح نگارخانه با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: یکی از نیازهای جدی جامعه هنری به ویژه هنرمندان تجسمی استان راه‌اندازی یک نگارخانه استاندارد، در دسترس و واقع در بافت فرهنگی شهر شیراز بود که برای رسیدگی به این مطالبه به حق طی یک سال گذشته پیگیری‌های لازم انجام شد.

سید رسول موسوی‌نژادیان ادامه داد: این نگارخانه با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری فارس با هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال و به مساحت ۱۹۰ متر در مجموعه فرهنگی هنری حافظ در چهارراه حافظیه افتتاح شد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه قابلیت نمایش حدود ۱۰۰ اثر هنری را دارد؛ امکاناتی که برای این نگارخانه در نظر گرفته شده از استانداردترین و به روزترین امکانات موجود در کشور است، امیدواریم هنرمندان بتوانند در فضایی کاملا استاندارد و با امکانات مطلوب به نمایش آثار خود بپردازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha