وزیر ارشاد: جایگاه روابط عمومی‌ از تزئینی و تبلیغی به اقناعی تبدیل شود

شیراز-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروزه روابط عمومی از جایگاه رفیعی در حوزه ساختار اداری و دولتی برخوردار است،گفت: نگاه به روابط عمومی باید از یک نگاه تزئینی و تبلیغی به یک حوزه اقناعی و حوزه‌ای برای ایجاد فضای همدلی و همراهی بین بخش‌های اصلی مخاطب با حوزه حکمرانی تبدیل شود.

محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: امروز حوزه ارتباطات و اقناع افکار عمومی به عنوان بخشی تفکیک‌ناپذیر از کلان حکمرانی محسوب می‌شود و کسانی که حاملان این مهارت هستند جایگاه بسیار مهمی در نظام حکمرانی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی هم به این مساله با نگاه‌های اصیل دینی نگریسته شده به گونه‌ای که مفاهیمی نظیر تبلیغ، تبیین، ابلاغ و دعوت همه از جنس فضای اطلاع‌رسانی و ارتباطات هستند که ریشه‌های عمیق دینی و فرهنگی ایرانی اسلامی را نیز نشان می‌دهند.

وی بر اهمیت ارتقای سطح دانش و ساختار سازمانی روابط‌عمومی‌ها تأکید کرد و گفت: در حوزه ارتباطات و روابط عمومی یک بسط دانش نظری را داریم‌ که این کار بر عهده مراکز علمی ما است؛ خوشبختانه در سال‌های اخیر هم دانشکده‌های اختصاصی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی به همت اساتید و بزرگان در این عرصه شکل گرفته است.

اسماعیلی اضافه کرد: امروزه روابط عمومی از جایگاه رفیعی در حوزه ساختار اداری و دولتی برخوردار است، البته این جایگاه هنوز با جایگاه مطلوب و مورد نظر ما فاصله دارد چراکه معتقد هستیم نگاه به روابط عمومی باید از یک نگاه تزئینی و تبلیغی صرف به یک حوزه اقناعی و حوزه‌ای برای ایجاد فضای همدلی و همراهی بین بخش‌های اصلی مخاطب با حوزه حکمرانی تبدیل شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: بدون شک دولت سیزدهم اجرایی شدن این رویکرد را در دستورکار خود قرار داده، می‌توان گفت شورای عالی اطلاع‌رسانی نیز با همین رویکرد راه‌اندازی شده، این شورا در استان‌ها با ریاست استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

اسماعیلی افزود: درصدد هستیم ساختار این شوراها را با همکاری سازمان امور اداره استخدامی تقویت کنیم و پست‌های سازمانی بیشتری را به این شوراها اختصاص دهیم تا اعضای آن بتوانند وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha