۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85476828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد مدارس البرز نیازمند تخریب و بازسازی هستند

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85476828
۳۰ درصد مدارس البرز نیازمند تخریب و بازسازی هستند

کرج - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به مشکلات آموزشی این استان اعلام کرد: ۳۰ درصد از مدارس البرز به علت فرسودگی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" حمید مسعودی" روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه با موضوع برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز البرز افزود: باتوجه به وضعیت مهاجرپذیری استان و کمبود مدرسه، البرز جزو محرومترین استان‌های کشور است.

مدیرکل نوسازی مدارس البرز اضافه کرد: البته برای رفع این محرومیت به خصوص از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اقدامات خوبی انجام شده و به رغم تمام محدودیت‌ها در این بازه زمانی افزون بر ۱۰۰ پروژه آموزشی به سرانجام رسیده است.

وی گفت: سال گذشته با مشارکت خیرین تعهد خیرین سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که ۸۵ درصد آن محقق شد، امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم به پنج هزار میلیارد ریال می‌رسد.

۳۰ درصد مدارس البرز نیازمند تخریب و بازسازی هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز افزود: خوشبختانه از ابتدای تشکیل استان البرز توانستیم مدارسی که شرایط بازسازی را داشتند را مقاوم سازی کنیم.

وی همچنین به موضوع ساخت مدرسه در مناطق پرجمعیت اشاره کرد و گفت: کمبود زمین در زمان حاضر بزرگترین مشکل در حوزه زیر ساخت های آموزشی است؛ در برخی مناطق خیرین پا پیش گذاشته‌اند اما زمین مناسب برای ساخت مدرسه وجود ندارد که رفع این معضل عزمی ملی و استانی را می‌طلبد.

مسعودی تاکید کرد: اگر شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، اداره‌کل شهرسازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمک کنند دست ما برای ساخت مدارس بازتر می‌شود که از نتیجه آن هم شهروندان منتفع خواهند شد.

وی گفت: اکنون ۴۳ پروژه فعال در استان داریم که ۹ پروژه آن برای اولین بار با تولی‌گری شرکت نفت اجرا می‌شود که تا مهر سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند.

مسعودی یادآورشد : این پروژه‌ها در مجموع شامل ۵۵۷ کلاس درس است که بودجه ۱۱ پروژه از محل اعتبارات دولتی تامین و مابقی توسط خیرین و بخشی نیز به صورت مشارکتی با همکاری خیرین و دولت ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۵ پروژه در قالب ۱۳۱ کلاس درس برای سال تحصیلی آینده آماده و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مسعودی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بهانه‌ای است برای تقدیر از خیرینی که در راه مدرسه‌سازی و تحقق عدالت آموزشی گام برمی‌دارند گفت: اکنون ۶۹۰ خیر مدرسه‌ساز در استان البرز داریم که از این تعداد ۹۰ نفر خانم هستند.

وی با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز البرز، ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم از ۲۰ نفر از خیرینی فعال در این حوزه تقدیر به عمل می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha